کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

10 سال زمان برای احداث نمایشگاه فرش قم به نفع استان نیست

خبرگزاری تسنیم , 24 تير 1399 ساعت 23:06

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه طول کشیدن احداث نمایشگاه فرش قم به مدت ۱۰ سال به نفع استان نیست،گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم، ظرفیت مهمی در جهش تولید و صادرات است.


به گزارش قم نیوز فرناز رافع امروز در جلسه کارگروه فرش استان قم در تالار امام جواد(ع)استانداری اظهار داشت: در حمایت از بخش خصوصی از هیچ تلاشی نباید فروگذار بود، در این راستا تلاش بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران در صنعت فرش قم قابل‌تقدیر است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: نمایشگاه فرش قم نیز یک ظرفیت ارزشمند در توسعه صادرات است و در مورد نمایشگاه، بارها از طرف استان و وزارت پیگیری شده است و به‌طور کامل به مشکلات واقف هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست وزارت خانه حمایت از بخش خصوصی است، ما بر این باوریم صندلی بخش خصوص باید در کنار بخش دولتی باشد زیرا هیچ سرمایه‌گذاری بدون همراهی بخش دولتی و خصوصی به نتیجه می‌رسد.

رافع بیان کرد: جامعه فرش اگر باور نکنند که این پروژه بالاخره به ثمره برسد، اعتماد خود را از دست می‌دهند، طول کشیدن احداث نمایشگاه فرش قم به مدت 10 سال، به نفع استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه دلمان برای پیمانکار می‌سوزد که هنوز پول نگرفته‌اند اما برای اتمام آن کار می‌کنند تا قضایای نمایشگاه حل شود و به بهره‌برداری برسد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم، ظرفیت مهمی در جهش تولید و صادرات است و اگر لازم باشد برای گرفتن مجوز شخصاً ورود پیدا می‌کنم، در این مدت چندین وزیر آمده و رفته و هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی گفت: باید تلاش کرد اعتمادبخش خصوصی را از دست ندهیم، از طرفی بخش خصوصی نیز انتظارات خود را در چارچوب قوانین ببینند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: باید در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های صنعت فرش و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در کنار هم باشیم، وگرنه در این وضعیت اقتصادی و به‌ویژه با شیوع کرونا، انبوهی از مشکلات فعلی به‌راحتی حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: معاونت دلسوز و کاردان اقتصادی در قم، منافع بخش خصوصی را مدنظر دارد و تلاش خوبی در همدلی میان دستگاه‌های اجرایی دارد که باید قدردانان بود.

رافع خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و برنامه‌هایی در قالب تسهیلات و بیمه در حمایت از تولیدکنندگان فرش تعریف‌شده که در حال پیگیری است و به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90143

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90143/10-سال-زمان-احداث-نمایشگاه-فرش-قم-نفع-استان-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir