کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظارت جدی و سخت گیرانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی

خبرگزاری فارس , 25 تير 1399 ساعت 16:40

استاندار قم بر جدیت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: این تصمیمات و محدودیت‌ها سختگیرانه دنبال شده تا دوباره به وضعیت قرمز برنگردیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم بااشاره به ابتلای خود به بیماری کرونا و پایان دوران نقاهت اظهار کرد: بنده با این ابتلا درد دردمندان را بیشتر درک کردم و خدا را شاکرم که فرصتی داد تا بازهم در خدمت شهروندان، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت باشم.

وی با بیان اینکه استان قم در نقطه شیوع این بیماری قرار داشت و پیک وحشتناکی را در اوایل شاهد بودیم گفت: با همراهی مردم و توصیه علما و بزرگان و جدیتی که اعضای ستاد بحران داشتند تا دو هفته پیش فرایند نزولی شیوع بیماری را در استان شاهد بودیم و به سمت تبدیل شدن به استان سفید می رفتیم ولی متاسفانه افزایش بستری بیماران و شیوع مجدد بیماری را شاهد هستیم که نگران کننده است.

استاندار قم یادآور شد: در سطح کل کشور این نگرانی جدی‌تر است ولی در استان قم با توجه به همراهی مردم انتظار نداشتیم که دوباره روند صعودی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از بازگشایی ها و تعطیلات بعد از عید فطر مقداری از رعایت مردم کاسته شده و بیماری در حال عادی سازی است گفت: این بیماری اساسا قابل پیش بینی نیست و چه بسا تغییر رفتار را شاهد باشیم.

سرمست تصریح کرد: ضروری است که که در اقناع افکار عمومی شورای اطلاع رسانی، صداوسیما و کسانی که نفوذ کلام دارند و می توانند مردم را به همراهی و رعایت پروتکل ها دعوت کنند در میدان حضور فعال داشته باشند تا ان شالله رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از طرف مردم که رکن اصلی مقابله با بیماری هستند بیش از پیش دنبال شود.

وی در خصوص الزام استفاده از ماسک به عنوان مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا در اماکن عمومی، پرتجمع و سرپوشیده گفت: قرار شد که معاونت اقتصادی با همکاری واحدهای تولیدی، صنعتی، توزیعی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی در تامین ماسک جدیت بیشتری به خرج دهند و کمبودهایی که در بازار و داروخانه‌ها وجود دارد جبران شده و ماسک دراختیار مردم قرار گیرد.

استاندار قم یادآور شد: در ادارات نیز الزام است که هم کارکنان و هم ارباب رجوع از ماسک استفاده کنند و کمیته ای بر روند اجرای این مصوبه نظارت خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی کارگران فصلی بیان کرد: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات صورت گرفته قابل قبول بود ولی قرار است که کارهای اساسی تر در این زمینه صورت گیرد.

سرمست با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برگزاری مراسم های جشن، عروسی و بزرگداشت در سطح استان است اظهار کرد: در چند هفته اخیر در نتیجه عادی شدن رفتارهای عمومی مردم شاهد برگزاری این مراسم‌ها هستیم و این مراسم‌ها از جمله دلایل شیوع مجدد و افزایش تعداد بیماران بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: در راستای سیاست‌های کشوری برگزاری مراسم‌های مربوط به جشن و عروسی در تالارها، اماکن عمومی و حتی منازل ممنوع است و کارگروهی بر رعایت این مصوبه نظارت کرده و هرکجا که تخطی صورت گیرد تشکیلات قضایی، نیروهای انتظامی، اتحادیه‌های صنفی و مرکز بهداشت اقدامات لازم را خواهند داشت تا سلامت و امنیت مردم و جامعه تهدید نشود.

استاندار قم تاکید کرد: تصمیم های اتخاذ شده برای این است که ما در شرایط قرمز نباشیم و تصمیم گیری ها با محدویت و سخت‌گیری روبه رو است تا حافظ جان مردم بوده و دوباره به نقطه قرمز برنگردیم و امیدواریم که به وضعیت سفید برسیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90164

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90164/نظارت-جدی-سخت-گیرانه-اجرای-پروتکل-های-بهداشتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir