کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه ۳۰ خدمت توسط میز خدمت الکترونیکی شهرداری قم

خبرگزاری فارس , 26 تير 1399 ساعت 10:01

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۳۰ خدمت بر روی میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارائه می‌شود که این سامانه از طریق بستر وب و تلفن‌های همراه قابل استفاده‌است.


به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اهمیت توسعه زیرساخت‌های فناروی اطلاعات شهرداری قم را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: مجموعه شهرداری در سال‌های اخیر توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی را به منظور تحقق شهر هوشمند در دستور کار قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ایجاد بستر دوسویه با شهروندان، حمایت از مشاغل و کسب و کارهای درون شهری، ایجاد پنج درگاه‌های دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیکی، نصب سامانه‌های پرداخت الکترونیکی هزینه تاکسی‌های درون شهری، اجرای طرح مهم «قم کارت» و تجمیع تمام کارت‌های خدمات شهروندی درداخل شهر از جمله برنامه‌های انجام شده برای الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری قم می‌باشد.

سامع ادامه داد: پرتال اصلی تجمیع کننده خدمات شهرداری، میز خدمت الکترونیکی، شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند به عنوان نخستین شبکه الکترونیکی کشور، سامانه ۱۳۷ شهرداری و همچنین سامانه نقشه نمای شهری قم از جمله پرتال‌های ایجاد شده برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان قم است.

وی با بیان اینکه ۱۱ دسته خدمت خاص از ابتدای شیوع کرونا به صورت الکترونیکی ارائه شده‌است، افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۱۴ هزار نفر از خدمات خاص ارائه شهرداری دراین سامانه شامل ارتباط با مراکز درمانی، ایجاد ارتباط آنلاین با پزشکان و مراکز درمانی استان استفاده کرده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی در شهرداری قم ثبت می‌شود، گفت: ۷۰ درصد از این آمارها مربوط به استعلام‌های بانک و دفاتر اسناد رسمی می‌شود که الکترونیکی کردن این خدمات بسیار ضروری است که با الکترونیکی کردن این خدمات ۷۰ درصد حجم مراجعات قم کاهش می‌یابد.

سامع با اشاره به راه اندازی سامانه همیار بازیافت، اظهار کرد: تاکنون ۷۷ هزار خانواده عضو سامانه همیار بازیافت شده‌اندکه با تحویل بازیافت خود به مراکز جمع‌آوری بازیافت، امتیازهایی برای آنان درنظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه اجتماعی خدمات هوشمند با عنوان اختصاری «شاخه» از دیگر اقدام‌های شهرداری قم برای الکترونیکی کردن خدمات شهرداری است که با عضویت در این سامانه علاوه بر استفاده از آن برای ارتباط‌های اجتماعی، امکان بهره‌گیری از خدمات شهرداری وجود از طریق این شبکه اجتماعی فراهم شده است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 90177

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90177/ارائه-۳۰-خدمت-توسط-میز-الکترونیکی-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir