دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 9019

طراحی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری انجام شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و معماری شهرداری كلانشهر قم از اتمام طراحی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری از سوی اين معاونت خبر داد.
طراحی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری انجام شد
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی با اعلام اين خبر اظهار داشت: ۵ طرح پيشنهادی توسط اداره طرح های معماری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم تهيه و جهت اجرا به شهرداری منطقه۷ ابلاغ گرديد.

وی افزود: طرح بهسازی پياده رو بهار در بلوار آيت الله حائری از مدتی پيش در دستور كار شهرداری قم قرار گرفت كه طراحی آن در حال حاضر به اتمام رسيده و جهت اجرا و اقدامات بعدی، طرح های پيشنهادی به منطقه ۷ ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بلوار آیت الله حائری به عنوان یکی از مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) می باشد که دیر زمانی است با تبدیل شدن به پایانه حمل ونقل عمومی، این پیش فضای روحانی و قدسی ورودی حرم مطهر دچار آلودگی بصری شده و نیاز به تغییر آن ضروری می باشد.

بهشتی با اشاره به اهداف این طرح و تبدیل اين بلوار به باغ راهی که بر اساس طرح های بومی ومذهبی، رسیدن به فضای قدسی را ترغیب می كند اذعان داشت: تهيه اين باغ راه بر اساس طرح های بومی و مذهبی از کیفیات روحانی فضا پشتیبانی می کند که با حذف ایستگاه های اتوبوس و تبدیل قسمت شرقی بلوار جهت باغ راه به عرض حدود ۳۴ و طول ۳۳۰ متر طراحی گردیده است.

وی تصريح كرد: در این طرح از گره های اسلیمی در کف سازی ها و آبنماها و فضا های استراحت و گلکاری و درختان زینتی استفاده شده است و همچنین سعی در طراحی آن بعنوان فضای پیش ورودی هماهنگ با مجموعه حرم مطهر انجام گردیده است.
شايان ذكر است؛ كلنگ زنی و عمليات اجرايی اين پروژه در روز چهارشنبه هفته جاری همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه كرامت آغاز می شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.6nok49nwo5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما