کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای ساماندهی هسته مرکزی شهر قم نیاز است

خبرگزاری تسنیم , 26 تير 1399 ساعت 18:49

قائم‌مقام شهردار قم با ابراز گلایه از تغییر مسیر برنامه‌های اراضی ۴۸ هکتاری گفت: برای ساماندهی هسته مرکزی شهر به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که شهرداری توان تأمین اعتبار آن را ندارد.


به گزارش قم نیوز ابراهیم معتمدی با اشاره به اهمیت بهسازی هسته مرکزی شهر اظهار داشت: در مجموع تاکنون 9 اقدام زیربنایی در هسته مرکزی شهر انجام‌شده اما مشکل تأمین بودجه اجازه انجام عملیات عمرانی بیشتری را به شهرداری نمی‌دهد.

وی تأمین منابع مالی هسته مرکزی شهر را از سود 48 هکتاری دانست و ابراز کرد: با توجه به تغییر مسیر 48 هکتاری پس از سه سال پیگیری، برای بسیاری از پروژه‌ها باوجود نیاز به پنج هزار میلیارد تومان بودجه امکان تأمین اعتبار وجود ندارد.

قائم‌مقام شهردار قم تعدادی از پروژه‌های مرکز شهر را نام برد و گفت: اجرای فاز 4و5  عمار یاسر، ساماندهی میدان مطهری، قبرستان شیخان، ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم مطهر و صحن شرقی بخشی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است.

معتمدی از کلنگ زنی تعدادی پروژه زیر بنایی در هسته مرکزی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تا 6 ماه آینده تعدادی پروژه به مرحله فاز دو رسیده و تا سه سال آینده عملیات عمرانی آن به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف برای سرعت بخشی به اتمام پروژه‌های هسته مرکزی شهر اضافه کرد: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند و منابع شهرداری نیز اجازه چنین هزینه‌کرد هایی را نمی‌دهد که در این زمینه باید همه دستگاه‌ها در کنار هم با هم‌افزایی نسبت به اتمام این پروژه‌ها اهتمام داشته باشند.

  انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90191

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90191/۵-هزار-میلیارد-تومان-بودجه-ساماندهی-هسته-مرکزی-شهر-قم-نیاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir