سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 90299
منبع : خبرگزاری تسنیم

تجدیدنظر و بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در استان قم مورد تأکید است

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تجدیدنظر و بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید راهکار و برنامه عملیاتی پیرامون نهادینه کردن سبک زندگی جدید در میان مردم داشته باشیم.
تجدیدنظر و بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در استان قم مورد تأکید است
تجدیدنظر و بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در استان قم مورد تأکید است
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور امروز در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن امام جواد(ع) استانداری، با تأکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت اطلاع‌رسانی استان برای بالاتر بردن آگاهی مردم اظهار داشت: در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نباید گفت که مردم همکاری نمی‌کنند بلکه به عقیده بنده ضعف به نحوه رفتار، مدیریت و اطلاع‌رسانی مسئولان و مدیران برمی‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان تحت تأثیر قرار گرفتن اقتصاد تمامی کشورها از شیوع بیماری کرونا در جهان گفت: بنا به گفته کارشناسان باید سبک اطلاع‌رسانی خود را به نحوی تغییر دهیم که نه در مردم اضطراب و هراس ایجاد کنیم و نه با شیوه اطلاع‌رسانی معکوس بی‌تفاوتی و عادی‌سازی مضر در جامعه ایجاد کنیم بلکه باید شیوه اطلاع‌رسانی را مبتنی بر تغییر سبک زندگی تغییر دهیم.

وی اقدامات صدا و سیما در موج نخست بیماری کرونا را تأثیرگذار دانست و ابراز کرد: اما در فاز دوم شیوع این بیماری این اطلاع‌رسانی کمرنگ‌تر شد که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مورد زدن ماسک، مردم نیز به سمت استفاده از ماسک رفتند.

سلیمان پور با تأکید بر اینکه در صورت پای‌کار آمدن رسانه‌ها قطعاً می‌توان اطلاع‌رسانی جامع و کاملی پیرامون شیوع بیماری در جامعه داشت تصریح کرد: ملت ما در این زمینه مقابله با کرونا موفقیت‌آمیز عمل کردند که باید قدردان این مردم عزیز باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم موارد ابتلایان به بیماری کرونا در کشور را نسبت به موارد بستری بسیار بالاتر دانست و عنوان کرد: باید راهکار و برنامه عملیاتی پیرامون نهادینه کردن سبک زندگی جدید در میان مردم داشته باشیم.

وی به نحوه برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: این بحث مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را دارد و در آن جلسات مقررشده که باید برنامه‌ای از سوی متولیان امر تهیه و  به شهرها و استان‌های مختلف کشور ابلاغ شود و باید در این زمینه منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

سلیمان پور با تأکید بر تغییر سبک‌ها و  شیوه‌های اطلاع‌رسانی از سوی سازمان صدا و سیما اظهار کرد: در بخش اصناف، پاساژها و بوستان‌های بزرگ می‌توان از شیوه‌ها و سبک‌های متنوع اطلاع‌رسانی بهره گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پایان تجدیدنظر و بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تلفیق هشدار پیرامون استمرار و تداوم شیوع ویروس کرونا و ایجاد امید و نشاط با پایه آموزه‌های دینی و مبانی اسلام، تبیین سبک زندگی همراه با کرونا، استفاده از ظرفیت گروه‌ها و سمن‌های اجتماعی و غیره از جمله مهم‌ترین اقداماتی هستند که می‌توان در استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح استان انجام داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3ra3.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما