سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 90303
منبع : خبرگزاری فارس

نخستین جشنواره رسانه ای « شهرما» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : دبیر جشنواره رسانه ای شهر ما از برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در قم خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت عمومی برای مردم و تخصصی برای اصحاب رسانه برگزار می شود.
نخستین جشنواره رسانه ای « شهرما» در قم برگزار می‌شود
نخستین جشنواره رسانه ای « شهرما» در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز مهدی کلانتر زاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات رضوان شهرداری قم برگزار شد، ضمن اعلام  فراخوان عمومی نخستین جشنواره رسانه ای «شهر ما» اظهار کرد: این جشنواره با پشتوانه علمی در دو بخش ویژه برای مردم به صورت عمومی و بخش تخصصی برای اصحاب رسانه فراخوان شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه ای «شهر ما» با پشتوانه شورای سیاست گذاری کار خود را به صورت رسمی از امروز آغاز کرده است، گفت: آن چیزی که برای شورای سیاستگذاری بسیار دارای اهمیت است یک نگاه عالمانه به کاری است که می خواهد انجام شود.

دبیر جشنواره رسانه ای شهر ما در بخش دیگری از سخنان خویش به تدوین سند چشم انداز 1414 از سوی شهرداری قم اشاره کرد و گفت: این جشنواره براساس سند چشم انداز 1414 تدوین شده و نقشه عملیاتی کار بردی آن نیز ترسیم شده است. در گام نخست در پنج سال تا سال 1400 برنامه ریزی شده است که چه برنامه هایی در این مدت زمان رقم خواهد خورد. همچنین برای اجرای برنامه های سال 1414 نیز گام هایی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در این چشم‌انداز به نوع نگاه رسانه ای توجه شده است، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف‌های مشخص‌شده در چشم‌انداز  نیازمند تبادل اطلاعات و نگاهی نو و همچنین نگاهی آسیب شناسانه در این حوزه هستیم.

کلانترزاده در ادامه سخنانش برگزاری این جشنواره را آغاز یک حرکت نو در اقدامات رسانه‌ای شهر قم دانست و بیان کرد: در حال حاضر به انعکاسی جامع از شهر قم نیاز داریم زیرا که تصویری حقیقی و فراگیر از شهر قم وجود ندارد.

وی با عنوان اینکه شهرداری به دنبال یاری طلبیدن از مردم برای انجام امور مختلف است، تصریح کرد: شهرداری با یاری مردم و اصحاب رسانه می تواند تصویری هوشمندانه و عالمانه را در کشور و سایر نقاط جهان ترسیم کند.

دبیر جشنواره «شهرما» با تاکید براینکه آموزش شهروندانی هوشمند و مطالبه گر در آستانه قرن جدید از مهمترین دغدغه‌های شهرداری قم است، بیان کرد:  برای اینکه بتوانیم مطالبات مردمی را هوشمندانه کنیم لازم است مشارکت مردم را با اطلاعات کافی و دقیق افزایش دهیم تا بتوانیم توسعه و مدیریت شهری را در همه حوزه‌ها شاهد باشیم.

وی با تبیین وظایف حوزه مدیریت شهری عنوان کرد:  وظایف مدیریت شهری در حوزه اختیارات مردم است که در این راستا به دلیل مشکلات عدم مدیریت واحد نیازمند حضور پررنگ مردم برای برداشتن موانع توسعه هستیم.

دبیر جشنواره «شهرما»  ادامه داد: برای رسیدن به اهدافی که در دستور کار داریم؛ مردم باید حضوری مستمر داشته باشند و این مشارکت نیازمند آموزش و فعالیت رسانه‌های تخصصی در حوزه شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فضای مجازی فرصتی برای هدایت و روشنگری مردم است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره «شهرما» اضافه کرد: جشنواره را یک گام مؤثر در ترسیم اهداف دانست که نیازمند بازوانی از جنس رسانه است و شهر نیز به‌عنوان موجود زنده و مدیران و شهروندان  نیز دیگر بازوان این جشنواره هستند.

وی با تبیبن بخش های مختلف این جشنواره گفت: پنج کارگروه برای پوشش کامل آثار رسانه تشکیل‌شده است که آثار ارسالی در دو بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هر بخش دارای بخش‌های متنوعی است.

کلانترزاده ضمن دعوت از عموم شهروندان برای حضور در این جشنواره گفت:  این رقابت ها در بخش نخست به صورت تخصصی و در بخش دوم به صورت عمومی برگزار می شود.

وی با اشاره به پشتوانه علمی این جشنواره اضافه کرد: آثار علمی و پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر جشنواره «شهرما» با اعلام موضوعات این جشنواره بیان کرد: تولیدات متن محور، تولیدات تصویری، تولیدات دیداری و شنیداری، تولیدات علمی و رسانه‌های شهروندی در فضای مجازی در 43 موضوع موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود توجه به موضوعات تخصصی را یکی از مهمترین بخش ها در مسیر تربیت شهروندان هوشمند و مطالبه گر ذکر و عنوان کرد: حکمرانی و مدیریت اسلامی شهر، هویت و کالبد شهر، برنامه محوری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی، عمران و آبادی، ترافیک و حمل‌ونقل، محیط‌زیست شهری و شهر هوشمند از موضوعات بخش تخصصی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه داوری جشنواره در سه بخش  ویژه، تخصصی و عمومی انجام می شود، گفت: مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری، شهر و سبک زندگی شهروندان، جهانشهر و موضوعات ویژه روز قم، زوایای خاموش مدیریت شهری در افکار عمومی و کرونا در شهر از موضوعات عمومی این جشنواره است.

کلانتر زاده مهلت ارسال آثار به این جشنواره را از اول مرداد تا 31 شهریور ماه سال جاری ذکر و خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق درگاه اینترنتی جشنواره رسانه به نشانی WWW.Qom.ir/mfs  ارسال کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexx8o.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما