کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: شیوه های نوآورانه برای آگاهی بخشی مردم مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری مهر , 1 مرداد 1399 ساعت 22:15

استاندار قم گفت: شورای اطلاع رسانی استان باید برای آگاه سازی مردم، شیوه‌های نوآورانه را با کمک هنرمندان به کار گیرد تا مردم نسبت به خطرات مراسم عزا و عروسی در شرایط فعلی به باور برسند.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به تغییر رفتار ویروس لازم است با شرایط این بیماری کنار آمده و سبک زندگی جدیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیرضروری از عوامل افزایش شیوع بیماری در قم هستند، گفت: شورای اطلاع رسانی استان هم باید برای آگاه سازی مردم، شیوه‌های جدید و نوآورانه را با کمک هنرمندان به کار گیرد تا مردم نسبت به خطرات مراسم عزا و عروسی به باور برسند.

هدف گذاری برای تولید ۲۵۰ هزار ماسک طی هفته آینده

استاندار قم با اشاره به اینکه در این جلسه مصوب شد مراسم‌های عزا و عروسی از سوی کمیته نظارت و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت بیشتری پیگیری شود گفت: در ارتباط با تامین ماسک مورد نیاز مردم با توجه با روند افزایش تقاضا برای ۲۵۰ هزار ماسک هدف گذاری شده است.

وی تاکید کرد: کمیته نظارت و دانشگاه علوم پزشکی استان در روند توزیع ماسک مورد نیاز در داروخانه‌های استان باید نظارت بیشتری داشته باشند تا ماسک مورد نیاز مردم تامین شود.

سرمست افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی به ویژه معاونت امور زائرین در ارتباط با نحوی برگزاری مراسم محرم و صفر با هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها جلساتی را برگزار تا مشخص شود مراسم محرم امسال با چه شیوه‌ای برگزار گردد.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی در دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت شیوه نامه بهداشتی هستند و اگر دستگاهی در این زمینه ورود خوبی داشت باشد تشویق می‌شود اما اگر دستگاهی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد توبیخ خواهد شد.

گفتنی است؛ نظارت بر روند تامین و توزیع ماسک موردنیاز، تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و بررسی نحوه برگزاری مراسم محرم از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 90348

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90348/استاندار-قم-شیوه-های-نوآورانه-آگاهی-بخشی-مردم-مورد-استفاده-قرار-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir