کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: مردم در اعیاد قربان و غدیر جایی نروند

خبرگزاری تسنیم , 4 مرداد 1399 ساعت 20:17

استاندار قم با اشاره به شیوع مجدد و روند افزایشی این بیماری در استان گفت: باید از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرده و احتیاطات لازم را برای همه جلسات داشته باشیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در دیدار با خیرین مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نذر ماسک به‌عنوان یک ابتکار در مناسبت‌های پیش رو طرح خوبی است که می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم ضمن قدردانی از اقدامات پیش روانه و مؤثر کمیته‌های شش‌گانه طرح مواسات و همدلی در ایام شیوع کرونا گفت: استان قم همیشه الگو و نمونه برای سایر استان‌ها در زمینه کمک‌های داوطلبانه و مؤمنانه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در این وادی واردشده‌اند گمنام بوده و به‌صورت دلی معامله با خدا کرده‌اند اما وظیفه ما این است که این کارها را ببینیم و تشویق به امر کمک‌رسانی کنیم.

سرمست مرحله دوم طرح مواسات و کمک همدلانی از سوی مقام معظم رهبری را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: باید به‌صورت مستمر و تخصصی و گروهی این برنامه‌ها را ادامه دهیم .

استاندار قم با اشاره به شیوع مجدد و روند افزایشی این بیماری در استان ابراز کرد: باید از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرده و احتیاطات لازم را برای همه جلسات داشته باشیم.

وی تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و افزود:مناسبت‌های پیش رو مناسبت‌هایی هستند که ما را وادار به ادامه و استمرار این کمک‌ها می‌کنند.

سرمست بر ضرورت وجود هماهنگی بین نهادهای حمایتی در کنار مردم تأکید و به بخش‌نامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: روح این بخش‌نامه ایجاد هماهنگی و هم‌آوایی بین نهادهای حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

استاندار قم بر هماهنگی و لزوم ساماندهی این کمک‌های همدلانه تأکید کرد و ادامه داد: همه نقش مؤثری در همراهی برنامه‌ها داشته و می‌توانند داشته باشند؛ بنابراین با تشکیل مستمر این جلسات ان شاء الله باید مسائل دنبال شده و برنامه‌ها و گزارشات به‌صورت مستمر ارائه شود تا نهادها و ستادهای مردمی کمک مؤمنانه باشکوهی به نمایش بگذارند.

وی مناسبت‌های پیش روی اعیاد سعید قربان، غدیر و ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر را مورد توجه قرار داد و گفت: در کل استان‌ها و دنیا موج دومی شیوع بیماری کرونا آغاز شده است؛ باید در برگزاری این مناسبت‌ها اهتمام داشته باشیم و هم باید کمترین آسیب را از اجرای این برنامه‌ها ببینیم.

سرمست سلامت مردم در مراسمات سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: باید افراد به کمترین میزان به بیماری مبتلا شوند و با تبلیغ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب کمتری ببینیم و در مرحله بعد آسیب‌ها را به حداقل رسانده و کمک‌ها را هدفمند و ساماندهی کنیم.

استاندار قم در پایان با تأکید بر نوآوری و داشتن ابتکار عمل در برگزاری مناسبت‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که در شرایط کرونا این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم و برگزاری این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که مطابق با همزیستی با کرونا انجام گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90405

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90405/استاندار-قم-مردم-اعیاد-قربان-غدیر-جایی-نروند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir