شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 90405
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: مردم در اعیاد قربان و غدیر جایی نروند

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به شیوع مجدد و روند افزایشی این بیماری در استان گفت: باید از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرده و احتیاطات لازم را برای همه جلسات داشته باشیم.
شیوع مجدد و روند افزایشی ‌بیماری کرونا در استان قم / مردم در اعیاد قربان و غدیر جایی نروند
شیوع مجدد و روند افزایشی ‌بیماری کرونا در استان قم / مردم در اعیاد قربان و غدیر جایی نروند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در دیدار با خیرین مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نذر ماسک به‌عنوان یک ابتکار در مناسبت‌های پیش رو طرح خوبی است که می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم ضمن قدردانی از اقدامات پیش روانه و مؤثر کمیته‌های شش‌گانه طرح مواسات و همدلی در ایام شیوع کرونا گفت: استان قم همیشه الگو و نمونه برای سایر استان‌ها در زمینه کمک‌های داوطلبانه و مؤمنانه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در این وادی واردشده‌اند گمنام بوده و به‌صورت دلی معامله با خدا کرده‌اند اما وظیفه ما این است که این کارها را ببینیم و تشویق به امر کمک‌رسانی کنیم.

سرمست مرحله دوم طرح مواسات و کمک همدلانی از سوی مقام معظم رهبری را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: باید به‌صورت مستمر و تخصصی و گروهی این برنامه‌ها را ادامه دهیم .

استاندار قم با اشاره به شیوع مجدد و روند افزایشی این بیماری در استان ابراز کرد: باید از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرده و احتیاطات لازم را برای همه جلسات داشته باشیم.

وی تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و افزود:مناسبت‌های پیش رو مناسبت‌هایی هستند که ما را وادار به ادامه و استمرار این کمک‌ها می‌کنند.

سرمست بر ضرورت وجود هماهنگی بین نهادهای حمایتی در کنار مردم تأکید و به بخش‌نامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: روح این بخش‌نامه ایجاد هماهنگی و هم‌آوایی بین نهادهای حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

استاندار قم بر هماهنگی و لزوم ساماندهی این کمک‌های همدلانه تأکید کرد و ادامه داد: همه نقش مؤثری در همراهی برنامه‌ها داشته و می‌توانند داشته باشند؛ بنابراین با تشکیل مستمر این جلسات ان شاء الله باید مسائل دنبال شده و برنامه‌ها و گزارشات به‌صورت مستمر ارائه شود تا نهادها و ستادهای مردمی کمک مؤمنانه باشکوهی به نمایش بگذارند.

وی مناسبت‌های پیش روی اعیاد سعید قربان، غدیر و ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر را مورد توجه قرار داد و گفت: در کل استان‌ها و دنیا موج دومی شیوع بیماری کرونا آغاز شده است؛ باید در برگزاری این مناسبت‌ها اهتمام داشته باشیم و هم باید کمترین آسیب را از اجرای این برنامه‌ها ببینیم.

سرمست سلامت مردم در مراسمات سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: باید افراد به کمترین میزان به بیماری مبتلا شوند و با تبلیغ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب کمتری ببینیم و در مرحله بعد آسیب‌ها را به حداقل رسانده و کمک‌ها را هدفمند و ساماندهی کنیم.

استاندار قم در پایان با تأکید بر نوآوری و داشتن ابتکار عمل در برگزاری مناسبت‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که در شرایط کرونا این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم و برگزاری این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که مطابق با همزیستی با کرونا انجام گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmknw.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما