شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 90410
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام انصاریان مطرح کرد؛

دغدغه رهبر انقلاب برای برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به دغدغه رهبر نسبت به مجالس عزاداری محرم گفت: بنده مطلع هستم که ایشان فرموده اند امسال با رعایت بهداشت هر چه پرشور تر جلسات محرم را برگزار کنید.
دغدغه رهبر انقلاب برای برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم
دغدغه رهبر انقلاب برای برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه در نشست علمی «کرونا و چالش های پیش روی هیئات» که در کتابخانه مرحوم آیت الله حائری طبسی برگزار شد، با اشاره به اینکه به اذعان غیرمسلمانان یکی از مزیت های دین اسلام و تشیع تجمعات مذهبی به صورت خودجوش است، گفت: تنها دولتی که هزار و ۴۰۰ سال است که خرج سنگین اداری هایش را می دهد، دولت ابا عبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه عاشقان مکتب امام حسین(ع) با سخاوتی که دارند در مسیر اباعبدالله(ع) هزینه می کنند، ادامه داد: کارمندان دولت حسینی خرج دولت خود را می دهند؛ عاشقان اباعبدالله(ع) میلیاردها تومان پول در این مسیر به صورت سالیانه خرج می کنند و مطمئن هستیم که درست هم هزینه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه بر اساس روایات تا قیامت پرچم محافل عزاداری اباعبدالله(ع) بر پا است، خاطرنشان کرد: برپا کردن جلسات عزاداری از افضل اعمال بوده و در این زمان از افضل واجبات است؛ دشمن تلاش های بسیاری انجام داده است تا این چراغ را خاموش کند، اما موفق نشده و تا ابد هم موفق نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه به عظمت جلسات امام حسین(ع) در آینه روایات اشاره و عنوان کرد: باید برای ایام عزاداری طرح ریزی کنیم و آن را در بهره دهی به اوج برسانیم و برای جلسات و محافل و گریه بر ایشان بکوشیم.

وی با بیان اینکه باید بهداشت را رعایت و جلسات عزاداری را برگزار کنیم، گفت: در روایات از اهل بیت(ع) نقل شده است که «کسی که سخن ما را بگوید یا سخن ما را در نزدش بزند و به اندازه بال مگسی گریه کند همه گناهانش بخشیده می شود».

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری مراسم های شب قدر با فاصله گذاری اجتماعی در داخل و خارج از حسینیه جلسات را برگزار کردیم و حتی یک گزارش هم نرسیده که یک نفر با شرکت در مراسم کرونا گرفته است.

وی با بیان این که همه مبانی دینی مدیون حرکت و نهضت امام حسین(ع) است، مطرح کرد: با رعایت بهداشت به مراسمات بیاییم و نترسیم، زیرا این جلسات ضامن تداوم دین، کار خیر، حوزه ها و مرجعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه طبق روایات امام حسین(ع) تکیه گاه قرآن کریم است، یادآور شد: نباید به اشتباه بیانات رهبر معظم انقلاب را تفسیر کنیم، زیرا بنده مطلع هستم که ایشان فرموده اند امسال با این اوضاع و رعایت مسائل لازم هر چه پرشور تر جلسات محرم را برگزار کنید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzo0n.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما