چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 9042
صبح امروز انجام شد؛

كلنگ زنی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری يزدی

قم نيوز : قم نیوز: كلنگ زنی باغ راه بهار واقع در بلوار آيت الله حائری يزدی صبح امروز با حضور شهردار قم، نائب التوليه و مسوولين شهری صورت گرفت.
كلنگ زنی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری يزدی
به گزارش قم نیوز، معاون معماری و شهرسازی شهردار کلان شهر قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی و زیبا سازی معابر و شوارع اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دستور كار شهرداری قم می باشد كه عمليات اجرايی آن با اولویت بلوار آيت الله حائری يزدی از امروز آغاز شد.

محسن بهشتی ضمن تاييد اتمام طراحی بلوار آيت الله حائری يزدی بيان كرد: طراحی ایستگاه های VIP و انتقال ایستگاه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی به فاز دوم بلوار حائری يزدی با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم و شهرداری منطقه ۷ انجام شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار قم گفت: در بهسازی و ساماندهی بلوار آيت الله حائری يزدی سعی شده به معماری سنتی و اسلامی توجه ويژه شده و زيبايی آن بر اساس طرح های سنتی در نظر گرفته شود.

وی افزود:در ساماندهی اين بلوار احداث باغ راه مد نظر قرار گرفته و آبنمای زيبا در طول مسير جهت تلطيف هوا و زيبايی مسير احداث می شود.

بهشتی تصريح كرد: همچنين طول بلوار با سنگفرش زيباسازی می شود و مسيری جهت تردد معلولين و جانبازان در نظر گرفته خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری كلانشهر قم در اين مراسم گفت: طراحی باغ راه بهار در بلوار آيت الله حائری يزدی از سوی اين معاونت در هفته گذشته به اتمام رسيد و جهت اجرا به منطقه۷ ابلاغ گرديد كه امروز شاهد كلنگ زنی و آغاز عمليات اجرايی آن خواهيم بود.

محسن بهشتی اظهار داشت: ۵ طرح پيشنهادی توسط اداره طرح های معماری حوزه معاونت شهرسازی و معماري شهرداری قم تهيه و جهت اجرا به شهرداری منطقه۷ ابلاغ گرديده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان كرد: بلوار آیت الله حائری يزدی به عنوان یکی از مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) می باشد که دیر زمانی است با تبدیل شدن به پایانه حمل ونقل عمومی، این پیش فضای روحانی و قدسی ورودی حرم مطهر دچارآلودگی بصری شده و نیاز به تغییر آن ضرورت داشت.

بهشتی با اشاره به اهداف این طرح و تبدیل اين بلوار به باغ راهی که بر اساس طرح های بومی ومذهبی، رسیدن به فضای قدسی را ترغیب می كند اذعان داشت: تهيه اين باغ راه بر اساس طرح های بومی و مذهبی از کیفیات روحانی فضا پشتیبانی می کند که با حذف ایستگاه های اتوبوس و تبدیل قسمت شرقی بلوار جهت باغ راه به عرض حدود ۳۴ و طول ۳۳۰ متر طراحی گردیده است.

وی تصريح كرد: در این طرح از گره های اسلیمی در کف سازی ها و آبنماها و فضا های استراحت و گلکاری و درختان زینتی استفاده شده است و همچنین سعی در طراحی آن به عنوان فضای پیش ورودی هماهنگ با مجموعه حرم مطهر انجام گردیده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.t9yrak9zxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما