دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 90445
منبع : خبرگزاری فارس

کرونا 900 میلیارد تومان به صنعت قم خسارت وارد کرد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه شیوع کرونا به حوزه صنعت قم، 900 میلیارد تومان خسارت زد، گفت: این در شرایطی است که در حدود 1953 واحد از 10 تا 55 درصد در 17 گروه کالایی دچار خسارت شدند.
کرونا 900 میلیارد تومان به صنعت قم خسارت وارد کرد/ضرر مالی 35 هزار صنف از شیوع کرونا
کرونا 900 میلیارد تومان به صنعت قم خسارت وارد کرد/ضرر مالی 35 هزار صنف از شیوع کرونا
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری با اشاره به وضعیت اقتصادی قم در دوران کرونا و اقدامات لازم برای مدیریت بحران در عرصه اقتصاد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بر روی حوزه اقتصادی جامعه تأثیر منفی گذاشت و آسیب‌های جدی به آن وارد شد، نخستین اقدام در این زمینه احصاء و برآورد میزان خسارت به بخش‌های اقتصادی در حوزه صنعت، گردشگری، اصناف، تجارت و بازرگانی بود که این امر بسیار زمان‌بر و نیازمند برآورد کارشناسی و دقیق بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: میزان خسارات در این بخش‌ها به‌طور کامل برآورد شده و تأثیر منفی اقتصادی کرونا مشخص شد. در حوزه اصناف بالغ ‌بر 35 هزار واحد صنفی دچار خسارت از 10 میلیون تا یک میلیارد تومان شد که در دسته‌بندی‌ها این میزان خسارات تفکیک و از صفر تا 30 درصد، 30 تا 60 درصد و 60 درصد به بالا در بخش‌های ضعیف، متوسط و خسارات بالا دسته‌بندی شد.

غضنفری با بیان اینکه شیوع کرونا به حوزه صنعت قم، 900 میلیارد تومان خسارت زد، تصریح کرد: این در شرایطی است که در حدود 1953 واحد از 10 تا 55 درصد در 17 گروه کالایی دچار خسارت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، 1951 واحد به ارزش 92 میلیارد تومان که در 10 فعالیت دچار آسیب شده بودند شناسایی شد و در حوزه گردشگری نیز در 7 گروه فعالیتی 158 میلیارد تومان خسارت برآورد شد.

معاون استاندار قم بیان کرد: نظرات و پیشنهادات حمایتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجرایی و بخش‌های متأثر و همراهی بخش خصوصی جمع‌بندی و خدمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ارسال شد تا در کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا مطرح شود، در همین حین اقدامات اجرایی که در استان قابلیت اجرا داشته و از اختیارات دستگاه‌ها بود، مورد پیگیری قرار گرفت تا از ظرفیت استان به‌خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbsab9.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما