کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند مبتلایان به بیماری کرونا در استان قم افزایشی است

خبرگزاری تسنیم , 7 مرداد 1399 ساعت 22:01

جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونا استان قم تشکیل و در آن نسبت به روند افزایشی بستری بیماران کرونا هشدار داده شد.


به گزارش قم نیوز جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونا شامگاه دوشنبه در سالن امام جواد(ع) به ریاست بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار شد.

در این جلسه، بیژن سلیمان پور با بیان خاص بودن شرایط استان قم نسبت به سایر استان‌ها اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های عظیمی دارد که از همه آن‌ها استفاده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر پیگیری مصوبات شورای اطلاع‌رسانی افزود: باید برای دستگاه‌های استان تکلیف ایجاد و در برنامه‌ریزی‌ها باید از کلماتی چون همکاری و تعامل امتناع کرد و دستگاه‌ها مکلف به ارائه گزارش در زمینه اقدامات خود باشند.

روند افزایشی آمار بستری‌های بیماران کرونایی در قم

در ادامه جلسه، نماینده مرکز بهداشت قم عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در 4 محور درمان؛ بهداشت، غربالگری و قطع زنجیره انتقال ویروس؛ پشتیبانی و تهیه ملزومات و تجهیزات و اطلاع‌رسانی فعالیت داشته‌ایم.

صدر با بیان اینکه به لحاظ بودجه‌ای در مضیقه قرار داریم، افزود: در این ایام هر چه بوده هزینه کرده‌ایم و بودجه‌ای که برای دانشگاه علوم پزشکی تخصیص‌یافته بود رو به اتمام است.

سپس مدیر گروه آموزش و اطلاع‌رسانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند افزایشی آمار بستری‌های بیماران کرونایی در قم اظهار داشت: در حال حاضر باید روی میزان و شدت بیماران بستری تمرکز کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

سلطانی بر لزوم استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم گفت: هنوز فیلم آموزشی و هنری با مضمون‌های مختلف در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در کشور تولید نشده است.

ساخت سریالی پیرامون بیماری کرونا در قم

وی ابراز کرد: در استان قم در حال ساخت سریالی پیرامون این بیماری هستیم که به خاطر نداشتن بودجه فعلاً دو سه قسمت را توانسته‌ایم بسازیم و برای مردم پخش‌کنیم، با سازمان‌های مختلف در تأمین بخشی از بودجه سریال رایزنی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم این فعالیت ارزشمند را انجام دهیم.

مدیر گروه آموزش و اطلاع‌رسانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج پویش‌های مردمی قم عنوان کرد: کلیات پویش "من برای تو ماسک می‌زنم" را تدوین کرده‌ایم که در محورهای متن آموزشی، عکس، فیلم و پوستر در قالب همشهریان را فراخوان و برای گام‌های بعدی در امر آموزش و اطلاع‌رسانی استفاده کنیم.

در بخشی از این جلسه احمد نامداری  معاون ارتباطات ستاد نماز جمعه استان قم نیز با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به بضاعت نماز جمعه با همکاری وزارت بهداشت در حوزه نظارت کارهای ویژه‌ای در حال انجام هستیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90485

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90485/روند-مبتلایان-بیماری-کرونا-استان-قم-افزایشی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir