کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکوفایی توجه به امامت در دوران امام باقر(ع)

خبرگزاری فارس , 7 مرداد 1399 ساعت 21:06

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: توجه به امامت در دوران امام باقر(ع) شکوفا شد و این نکته مطرح شد برای اینکه هستی بر صلاح خود باقی بماند به امام نیاز داریم.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدمحمود کاویانی ظهر امروز در مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: باقر لقب این امام بزرگوار است و این امام بزرگوار به عنوان باقرالعلوم شکافنده علم‌ها مشهور هستند.

وی خاطرنشان کرد: روایات ذکر شده از امام صادق(ع) چندین برابر روایاتی است که از امام باقر(ع) ذکر شده ولی با این وجود به ایشان لفظ باقر العلوم تعلق نگرفته است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه صادقیت، باقریت و سجادیت شئونات ائمه(ع) است، گفت: وهابیت فاصله بین شیعه و سنی را عمق داد و این شبهه را مطرح کردند که ائمه اطهار(ع) با دیگر انسان‌ها تفاوت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان معاویه و پیش از آن برنامه‌ریزی دقیقی شد که شأن بالای معنوی و ارتباط و اتصال با خدای امامان را نادیده گرفته شود و شأن انسانی معمولی برای معصومان علیهم السلام در نظر گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی قداست‌زدایی را از دیگر دشمنی‌ها ذکر کرد و افزود: تا کنون این دشمنی‌ها و توطئه‌ها ادامه دارد و اگر به این امر توجه نشود، دین تباه می‌شود.

وی تصریح کرد: جریانات فاسد تا روز قیامت ادامه دارد به عنوان مثال در زمانی به اندازه‌ای به تباهی رسیدند که امام معصوم(ع) را سر بریدند و بر جسد ایشان تاختند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه توجه به امامت در دوران امام باقر(ع) شکوفا شد، تصریح کرد: امام معصوم(ع) موجودی نیست که بتوان ایشان را کنار دیگر موجودات ملاحظه کرد.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر سؤال از امام باقر(ع) در زمینه علت نیاز به امام گفت: برای اینکه هستی بر صلاح خود باقی بماند به امام نیاز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی معارف دینی را قطعی و ثابت عنوان کرد و گفت: نظام آفرینش به محمد و ال محمد(ع) اتصال دارد و اگر این اتصال قطع شود، سیستم هستی به هم می‌خورد.

وی تصریح کرد: اگر حجت و امام معصوم(ع) نباشد زمین اهل خود را می‌بلعد و هستی بر هم می‌خورد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90487

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90487/شکوفایی-توجه-امامت-دوران-امام-باقر-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir