کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشدید نظارت دادستانی بر بازار مسکن/با متخلفان برخورد قاطع می‌شود

خبرگزاری مهر , 9 مرداد 1399 ساعت 17:58

معاون دادستان مرکز استان قم از تشکیل تیم بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک و رصد فضای مجازی مرتبط با بازار زمین و مسکن خبر داد.


به گزارش قم نیوز حمزه زارعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نابسامانی قیمت مسکن و افزایش اجاره بها در هفته‌های اخیر، گفت: برای نظارت بیشتر بر بازار مسکن از سوی دادستانی تیم‌های رصد فضای مجازی و بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک تشکیل می‌شود.

وی افزود: این تیم‌ها متشکل از نمایندگان اصناف، اتحادیّه مربوطه، اداره نظارت بر اماکن و نیروی انتظامی بوده و زیر نظر دادستانی به صورت دوره‌ای بر مشاورین املاک، شناسایی دلال‌ها و معاملات ملکی که موجب اخلال در بازار مسکن و افزایش بی‌رویه و بدون ضابطه قیمت مسکن می‌شوند، نظارت و موارد تخلف و جرم را به مراجع مربوط اعلام خواهد کرد.

زارعی با اشاره به اینکه مشاورین املاک که مجوزهای لازم را ندارند فعالیت آنها متوقف می‌شود، گفت: تمامی معاملات املاک باید دارای کد رهگیری باشد و تمامی بخشنامه‌ها و قوانین مربوطه به درستی و کامل اجرا شود تا با شفافیت بتوان بر امور مربوط به املاک نظارت و از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: بازرسی‌ها از منطقه پردیسان شروع خواهد شد و در سایر مناطق استان نیز به صورت همزمان ادامه خواهد یافت.

معاون دادستان قم با تاکید بر جدیت دادستانی قم در پیگیری تخلفات مرتبط با بازار مسکن گفت: با کسانی که به هر نحو در بازار زمین و مسکن اخلال ایجاد کنند با قاطعیت برخورد و بنگاه مشاوره املاک مرتبط با آنها پلمب خواهد شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 90531

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90531/تشدید-نظارت-دادستانی-بازار-مسکن-متخلفان-برخورد-قاطع-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir