پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 90535
منبع : خبرگزاری تسنیم

10 درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و 41 درصد عابر پیاده ‌هستند

قم نيوز : سرپرست پلیس راهور ناجا استان قم گفت: طبق آمار ۱۰ درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و ۴۱ درصد عابر پیاده ‌هستند.
۱۰ درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و ۴۱ درصد عابر پیاده ‌هستند
۱۰ درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و ۴۱ درصد عابر پیاده ‌هستند
به گزارش قم نیوز سرهنگ غلامرضا صدفی شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن همایش‌های ارشاد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی، آمار بالای تلفات تصادفات درون‌شهری است و باید مسئولان در حوزه اجرایی و فرهنگی، زمینه‌ساز کاهش آمار تلفات باشند.

سرپرست پلیس راهور ناجا استان قم با اشاره به آمار 5 سال گذشته در تصادفات درون‌شهری قم تصریح  کرد: در این مدت 1390 نفر در تصادفات درون‌شهری قم جان خود را از دست دادند که شامل 318 نفر موتورسوار و 279 نفر عابر پیاده و 793 نفر راننده است.

وی تصریح کرد: همچنین در 5 سال گذشته 53 هزار و 918 مجروح در تصادفات درون‌شهری قم گزارش‌ شده است که 44 درصد بین 15 تا 40 سال است.

صدفی بیان کرد: هر نفر فوتی و مجروح، هزینه گزافی را به کشور وارد می‌کند که در سال 98 طبق آمار فوتی و مجروحین در تصادفات درون‌شهری، 1414 میلیارد تومان دچار خسارت و هزینه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در 4 ماه ابتدای سال جاری 9 درصد افزایش تصادفات منجر به فوت در سطح شهر و در تصادفات جرحی 23 درصد کاهش و درمجموع 59 درصد کاهش در تصادفات ثبت‌شده است که در این میان طبق آمار، 10 درصد از فوتی‌های تصادفات قم، کودک و 41 درصد عابر پیاده ‌هستند.

سرپرست پلیس راهور ناجا استان قم عنوان کرد: در تصادفات منجر به فوت در سطح استان 3 درصد افزایش داریم، عدم استفاده از کلاه ایمنی یکی از مشکلات جدی است و منجر به ضربه به سروصورت موتورسواران می‌شود.

وی افزود: کمبود پارکینگ اطراف مراکز تجاری و هسته مرکزی شهر یکی از مطالبات مهم است و از مدیریت شهری انتظار همراهی بیشتری می‌رود.

صدفی خاطرنشان کرد: استفاده از فتاوای مراجع و ظرفیت رسانه‌ها و مبلغان در جهت اصلاح رفتار ترافیکی اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه در قالب 200 پیام فرهنگی و تصویری بازسازی‌ شده آسیب‌های تصادفات را نشان دادیم.

وی تصریح کرد: در سال قبل 62 جلسه ویژه مهدکودک برگزار شد و آموزش‌های گسترده‌ای در آموزش‌ و پرورش در دست اقدام قرار گرفت، همچنین آموزش ویژه رانندگان خودرو شامل 2862 مورد انجام شد و 100 هزار پیامک ترافیکی در سطح استان در دست اجرا است.

سرپرست پلیس راهور ناجا استان قم خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی، ظرفیتی جدی و در سال جاری تدابیری در هوشمندسازی اعلام‌ شده است، به‌طوری کلی پیام‌ها در فضای مجازی 8 میلیون 900 هزار ببینده دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbssb9.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما