کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارشاد قم: دستگاه‌های اجرایی بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند

خبرگزاری تسنیم , 9 مرداد 1399 ساعت 21:40

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند، دراین‌باره اعتباری ویژه دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده است تا جدی‌تر وارد حوزه برنامه‌های قرآنی شویم.


به گزارش قم نیوز سید‌موسی حسینی‌کاشانی شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: وضعیت ترافیک و تصادفات شهر قم و رعایت حقوق شهروندی و اعلام راهکارهای فرهنگی یکی از مصوبات این جلسه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: با توجه به آمار تصادفات فوتی و جرحی، مسئولیت سنگینی در قبال فرهنگ شهروندی در رعایت قوانین و کاهش تصادفات برعهده ‌داریم.

وی تصریح کرد: تعدادی مصوبه در زمینه نقش رسانه و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در عرصه فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در کاهش تصادفات در هیئت اندیشه‌ورز ارائه شد که باید به‌طورجدی پیگیری شود.

حسینی کاشانی در خصوص دیگر مصوبات جلسه بیان کرد: جهاد دانشگاهی طرحی با عنوان الگوی ساخت مجتمع‌های زیستی ـ معیشتی سبک زندگی اسلامی ارائه داده است که در جمع‌بندی نهایی می‌تواند به‌عنوان یکی از مصوبات مورد ارزیابی قرار بگیرد و در قم به‌عنوان پایلوت عملیاتی شود.

وی پیرامون وضعیت برگزاری مراسم و اعیاد پیش رو در قم خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری اعیاد قربان و غدیر به دلیل وضعیت هشدار در قم باید از ظرفیت فضای مجازی و فرهنگی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از پیشنهادات، خطبه‌خوانی از طریق بلندگوهای مساجد در روز عید غدیر است، همچنین پیشنهادات فرهنگی ازجمله مسابقات کتاب‌خوانی و فرهنگی و آشنایی با مفاهیم غدیر نیز مطرح‌شده است.

وی اظهار داشت: پخش مستقیم برنامه‌ها از طریق شبکه استانی و پوشش مراسم‌های حرم و جمکران در این ایام از دیگر پیشنهاداتی است که موردتوجه قرار گرفت تا بتوان از تجمعات جلوگیری کرده و مردم از فیوضات این اعیاد بهره‌مند شوند.

حسینی کاشانی افزود: قرار شد کلیه مصوبات در بحث برنامه‌های قرآنی در شورای توسعه قرآنی مطرح و تصمیم‌گیری ‌شود تا دراین‌باره ساماندهی خوبی در اجرای برنامه‌ها شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند، دراین‌باره اعتباری ویژه دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده است تا جدی‌تر وارد حوزه برنامه‌های قرآنی شویم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90537

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90537/مدیرکل-ارشاد-قم-دستگاه-های-اجرایی-بخشی-بودجه-برنامه-های-قرآنی-اختصاص-دهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir