پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 9054

مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد

قم نيوز : قم نیوز: مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در سال جدید تحصیلی با حضور اعضا در حرم مطهر حضرت معصومه فعالیت خود را آغاز کرد.
مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی، رییس شورای عالی حوزه در این مراسم که چهارشنبه شب با حضور امام جمعه قم، اعضای شورای عالی حوزه و اعضای مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: اگر کار ما مادی شود، نمی‌توانیم در تبلیغ خود تاثیری بر مردم داشته باشیم.

رییس شورای عالی حوزه در ادامه با اشاره به انتظارهای مردم از روحانیت عنوان کرد: الان در قم اختلاف طبقاتی در حال اتفاق افتادن است که شایسته نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز همه کارهای ما در حال پولی شدن بوده و همه کارها دارند مزدی می‌شوند، افزود: یک طلبه زمانی حرف‌های ما را قبول می‌کند که ببیند بین ما و او فاصله زیادی نیست، اما وقتی طلبه‌ای مثلا به در خانه ما برای کاری بیاید و فاصله طبقاتی زیاد را مشاهده کند، مطمئنا حرف‌های ما در وی اثر نخواهد کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم نیز در این مراسم عنوان کرد: ما اگر آیه شریفه "لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ" را به عنوان سرلوحه و چشم انداز قرار داده و همه کارها را بر اساس آن تنظیم کنیم،‌ در تمام امور موفق خواهیم بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: اگر ما برنامه‌هایمان طوری طراحی کنیم که به این آیه عمل کنیم، نتایج مناسبی خواهیم گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که دستگاه و بساط طلبگی اولا به این سمت برود که فقیه قرآنی در عرصه‌های مختلف تربیت کرده و آنها را به هدایت مردم تشویق کند.

حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز دیگر سخنران این مراسم بود که به بیان مطالبی در ارتباط با تاسیس این مجمع و دستور امام خمینی(ره) در این باره پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.iehfuqeyxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما