پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 90540
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۲ هزار بسته گوشت روز عید قربان میان محرومین استان قم توزیع می‌شود

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: روز عید قربان با نظم و دقت ویژه ای برنامه ریزی کرده ایم تا با رعایت پروتکل بهداشتی ۱۲ هزار بسته گوشت قربانی میان افراد نیازمند استان توزیع شود.
۱۲ هزار بسته گوشت روز عید قربان میان محرومین استان قم توزیع می‌شود
۱۲ هزار بسته گوشت روز عید قربان میان محرومین استان قم توزیع می‌شود
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری "دومین مرحله طرح مواسات و همدلی" که در سالن نشست های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، اظهار داشت: با هماهنگی که با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد از عید قربان تا عید غدیر روزانه 8 هزار پرس غذای گرم، طبخ شده و میان نیازمندان و فقرای شهر توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته با با سپاه استان،  50 هزار پرس غذای گرم روز عید غدیر بین نیازمندان توزیع می شود.

میرشکار بیان کرد: با توجه به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از سوی کمیته امداد برای افراد تحت پوشش، در این ایام 465 خانواده از تحت پوشش بودن کمیته امداد خارج شده و از این پس مستمری بیمه بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

 وی با اشاره به لزوم کمک به نیازمندان استان عنوان کرد: گرانی ها فشار زیادی به خانواده محرومین می آورد و تلاش می کنیم گره ای از مشکلات این عزیزان برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: 22 هزار خانواده از این اداره کل مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، در چهارماهه ابتدای سال بیش از 20 میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

میرشکار افزود: روز جمعه عید قربان با نظم و دقت ویژه ای برنامه ریزی کرده ایم تا با رعایت پروتکل بهداشتی 12 هزار بسته گوشت قربانی میان افراد نیازمند استان توزیع شود.

وی ادامه داد: از امروز مدت یک ماه مرحله دوم طرح مواسات را آغاز خواهیم کرد و بسته های غذایی شامل برنج، روغن و مرغ به نسبت تعداد اعضای خانواده به افراد تحت پوشش تقدیم می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: در 4 سال این روند را پیش بردیم و 500 خانه در نقاط مختلف شهر که تجمع کمتر است برای افراد نیازمند خریداری کردیم، افراد مستمند مشکلات زیادی دارند، اینکه همه آنها در یک جا جمع شوند تبعات به همراه دارد و این پیشنهاد را دادیم که در مناطق بافت های فرسوده خانه های مددجوها را در سه طبقه بسازیم.

میرشکار با اشاره به توزیع گوشت در عید قربان میان محرومین قمی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته بتوانیم به تعداد بیشتری از خانواده ها گوشت قربانی هدیه بدهیم، از این رو عزیزان می‌توانند مبالغ خود را برای این امر خداپسندانه به شماره کارت (6037997900001125) به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) قم واریز کنند.

وی گفت: در این مدت مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، سیستانی و علوی‌گرگانی و همچنین برخی بزرگان حوزه نظیر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این طرح شرکت کرده و مبالغی جهت قربانی هدیه داده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: استان قم تک شهرستان است و 96 درصد نیازمندان در شهر قم زندگی می کنند و مشکل اساسی ما رسیدگی به مشکلات مددجوها در شهر است و به مسئولین استان تاکید شد که امتیازات برای مددجوهای شهر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvmnw.23nvkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما