پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 90542
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم:

زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا به صدا درآمده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه شاهد رسیدن قم به وضعیت پرخطر و هشدار هستیم که یک زنگ خطری برای همشهریان و مسئولان است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم: زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا به صدا درآمده است
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم: زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا به صدا درآمده است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری، فرهنگ‌سازی در استفاده از ماسک را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: نیاز نیست همه مردم از ماسک‌های سه لایه استفاده کنند بلکه می‌توان از ماسک‌های خانگی استفاده کرد که انجام این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم پیرامون توزیع ماسک در داروخانه‌ها نیز گفت: از مردم خواهش می‌کنیم ماسک‌های طبی را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند، تأمین ماسک‌های طبی از جاهای دیگر ممکن است که استفاده‌شده بوده و غیرقابل اطمینان است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجمعی مثل مطب‌ها و درمانگاه‌ها ابراز کرد: با انجام نظارت‌های بیشتر شاهد تغییرات فاحش در رعایت پروتکل‌های در این مراکز بوده‌ایم.

قدیر عنوان کرد: متأسفانه شاهد رسیدن قم به وضعیت پرخطر و هشدار هستیم که یک زنگ خطری برای همشهریان و مسئولان است که باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر به حداقل رساندن تجمعات ابراز کرد: ویروس سرما دوست بوده و نگران وضعیت کشور در ماه‌های سرد سال هستیم.

قدیر با بیان بالابودن میزان سرایت ویروس کرونا تأکید کرد: ابتلای یک نفر به بیماری کرونا سبب مبتلا شدن 406 نفر می‌شود، همچنین اگر تعداد بیماران بستری به همین نحو ادامه پیدا کند، بیمارستان‌های استان قم پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: برگزاری مراسمات مذهبی فقط باید در قالب نظارت و دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود و از رفتارهای خطرآفرین عده‌ای از افراد به بهانه برگزاری مراسم‌های عزاداری جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر 90 درصد مردم ماسک بزنند نیازی به اعمال محدودیت‌های بیشتر در جامعه وجود ندارد، از شهرداری می‌خواهیم که در بخش تبلیغات ماسک عملکرد بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8ieh.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما