شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : 90549
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله اعرافی: 10 هزار طلبه سرمایه اجتماعی برای روحانیت است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا، ده‌هزار طلبه در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کردند که سرمایه اجتماعی برای روحانیت به شمار می‌روند و بسیار ارزشمند است.
آیت الله اعرافی: ۱۰ هزار طلبه سرمایه اجتماعی برای روحانیت است
آیت الله اعرافی: ۱۰ هزار طلبه سرمایه اجتماعی برای روحانیت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در چهاردهمین نشست اداری هیئت رئیسه المصطفی با نمایندگان خارج از کشور که در ساختمان ستادی المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ‌المصطفی می‌تواند ظرفیت حوزه علمیه را در خارج کشور منعکس کند.

وی با بیان اینکه تولید علوم اسلامی به زبان‌های دیگر یا ترجمه و اقتباس، نیازمند کوشش بسیار است، افزود: امروز جامعه المصطفی به بلوغ در بومی‌سازی دانش‌های اسلامی رسیده است و باید با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بهتر از این ذخایر علمی اقدام کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت فعالیت جامعه المصطفی بیان کرد: برخورداری از عقل راهبردی و قدرت تحلیل و اتخاذ تصمیم‌های درست برای کارگزاران جامعه المصطفی و به ویژه مدیران المصطفی در نمایندگی‌های خارج کشور بسیار مهم است.

  امام جمعه قم فعالیت طلاب جهادی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا، ده‌هزار طلبه در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کردند که سرمایه اجتماعی برای روحانیت به شمار می‌روند و بسیار ارزشمند است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: باید در حوزه معرفت، سیاست و کارکردهای اصلی نظام دینی و حوزوی، طرح‌های جامعی تدوین کنیم و جامعه المصطفی به طور ویژه در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید حس آزادی و مشارکت را در طلاب ایجاد و تقویت کرد، ادامه داد: از امتیازات جامعةالمصطفی این است که راه‌های گوناگونی پیش پای طلاب می‌گذارد و به آنان حق انتخاب می‌دهد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی نخل برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است و دارای اندوخته و تجربه ای کم‌نظیر است که باید آن را شناخت و مدون ساخت و پیوسته تعالی بخشید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn9y.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما