کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سپاه به کمک محیط زیست قم می آید

خبرگزاری فارس , 12 مرداد 1399 ساعت 15:31

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از امضای تفاهم نامه با سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی و توسعه سواد و فرهنگ زیست محیطی در جامعه خبر داد.


به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: حوزه اختیارات، منابع مالی و اعتباری و نیروی انسانی سازمان محیط زیست بسیار حداقلی بوده و پاسخگوی چالش ها و معضلات زیست محیطی کشورمان نیست.

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین زیست محیطی از جمله قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک، بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر تمامی نهادها از محیط زیست تأکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف زیست محیطی و بهبود توان اجرایی و نظارتی در این حوزه، نیازمند همکاری و مشارکت همه مردم و مسؤولان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی و فرموده رهبر معظم انقلاب، محیط زیست یک مسأله فراجناحی و مستقل است که آحاد جامعه در برابر آن وظایف و تکالیفی برعهده دارند و در این میان سازمان بسیج مستضعفین با پشتوانه مستحکم مردمی می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات و چالش های زیست محیطی در استان قم در حوزه های طبیعی و انسانی، تصریح کرد: امیدواریم هرچه بیشتر بتوانیم از ظرفیت عظیم سپاه پاسداران و بسیج در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی و توسعه سواد و فرهنگ زیست محیطی در جامعه بهره مند شویم.

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این جلسه با بیان اینکه همکاری و هماهنگی این دو نهاد بسیار ارزشمند است، بر ضرورت نگاه بلندمدت به مسائل زیست محیطی تأکید کرد و گفت: ما آمادگی کامل برای پیشبرد برنامه های آموزشی و عملیاتی در حوزه محیط زیست استان قم داریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90574

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90574/سپاه-کمک-محیط-زیست-قم-می-آید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir