يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 90580
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو خبرگان رهبری:

بزرگ‌ترین نعمت خدا برای شیعیان ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شیعیان از نعمت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت برخوردار هستند که باید قدردان آن باشیم.
عضو خبرگان رهبری: بزرگ‌ترین نعمت خدا برای شیعیان ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است
عضو خبرگان رهبری: بزرگ‌ترین نعمت خدا برای شیعیان ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ویژه‌برنامه دهه امامت و ولایت که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: شیعیان از نعمت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت برخوردار هستند که باید قدردان آن باشیم. خداوند بلا و گرفتاری‌های زیادی را از ما دور می‌کند و از آن باخبر نمی‌شویم یک بلایی که کرونا است را متوجه شدیم که مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اهمیت شکر‌گذاری نعمت‌های الهی بیان کرد: معنای الحمدالله رب‌العالمین یعنی خداوند ممنون هستم بابت بلاهایی که از من دور کردی، هنگامی‌که انسان گرفتار بلا می‌شود متوجه این موضوع می‌شود که بلاهای زیادی از وی دور شده است. امروز که گرفتار کرونا شده‌ایم باید از خدا ممنون باشیم که 30 و 50 سال بدون کرونا زندگی کرده‌ایم و این موضوع موردتوجه است که کرونا از بین می‌رود.

حاج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرماید خدایا اگر تمام عمر را صرف این موضوع کنم که شکر یکی از نعمت‌هایت را به‌جا بیاورم و اگر اندازه کل روزگار به من عمر بدهی و همه عمر را برای شکر یک نعمت انجام دهم بازهم نمی‌توانم. خداوند بسیار مهربان است و باید بابت همه نعمت‌ها از خداوند تشکر کنیم، فقر سبب بیداری انسان می‌شود و به این موضوع برسیم و حواسمان جمع شود که دنیا برای ماندن نیست، همه ما نیازمند و گرفتار بوده و باید به درگاه الهی پناه ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدا را بابت همه نعمت‌ها و بابت رفع بلاها شکر می‌کنیم، در روایت آمده هنگامی‌که رسول خدا به نعمت می‌رسیدند می‌فرمودند الحمدالله و هنگامی‌که با بلا و سختی مواجه می‌شدند نیز می‌فرمود الحمدالله علی‌کل‌حال.

استاد حوزه علمیه حرکت در مسیر رضای الهی را موردتوجه قرارداد و گفت: انشاءالله خداوند معرفت را به همه ما عنایت کند تا در همه حال ذکر شریف الحمدالله از زبان نیفتد. در این ایام عزیز باید به خدا بگوییم از تو می‌خواهیم بلا و سختی را از ما بردار، سختی انسان را  با مشکلات مواجه می‌کند ولی سبب می‌شود دست به دعا برداریم و این دست به دعا برداشتن از الطاف الهی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgsb9.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما