يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : 90586
منبع : خبرگزاری تسنیم

نذورات سیدالشهدا(ع) در جهت اطعام نیازمندان قم هدفمند شود

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر لزوم هدفمندی نذورات سیدالشهدا(ع) در جهت اطعام نیازمندان گفت: ۱۷۰۰ هیئت مذهبی ثبت‌شده و در حال ثبت در قم فعال است.
نذورات سیدالشهدا(ع) در جهت اطعام نیازمندان قم هدفمند شود
نذورات سیدالشهدا(ع) در جهت اطعام نیازمندان قم هدفمند شود
 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عزت زمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آئین سوگواری سیدالشهدا(ع) در قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس ضوابط تعیین‌شده ستاد ملی کرونا اظهار داشت: اگر شهروندان خود را ملزم به رعایت بهداشت عمومی کنند در شرایط سفید قرار می‌گیریم و بسیاری از محدودیت‌ها در برگزاری آئین سوگواری رفع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ عمومی در جهت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و ضرورت استفاده از ماسک دارند تا بتوان شرایط را عادی کرد، به‌ویژه اینکه بر اساس منویات رهبری، حفظ سلامت مردم جزء اولویت‌های مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: احیای مناسک دینی و شعائر مذهبی، جزئی از وظایف شیعی و از مؤلفه‌های مهم در حوزه سلامت معنوی و حفظ جامعه از آسیب‌هاست و شهروندان باید در جهت برگزاری این شعائر مذهبی و دینی در ایام محرم و صفر، در خصوص مقابله با کرونا نیز مشارکت داشته باشند و آن را جزئی از وظایف مهم خود بدانند.

زمانی بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، ابلاغیه‌هایی را در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری آئین سوگواری در مساجد و حسینیه‌ها صادر کرده است و ما ملزم به رعایت آن در برگزاری اجتماعات مردمی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند فرصت‌های خوبی را در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آئین عزاداری سیدالشهدا(ع) و درعین‌حال رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم بیاورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: از هیئات مذهبی، مداحان و سخنرانان خواسته‌شده بر اساس پروتکل‌ها عمل کنند و حسینیه‌ها و مساجد نیز در تبعیت از ستاد مقابله با کرونا، برای ایام سوگواری آماده شوند، دراین‌باره سازمان‌دهی و آموزش رابطین بهداشتی در هیئت‌ها متناسب با شرایط کنونی شیوع کرونا اجرایی می‌شود.

وی گفت: متخصصان و کارشناسان حوزه درمان و بهداشت و مدافعان سلامت، فرماندهان صحنه مقابله با کرونا هستند و همدلی و همراهی کارشناسان دینی با کارشناسان حوزه درمان و سلامت، می‌تواند همگرایی خوبی را در جهت ارتقای سلامت جسمی و معنوی جامعه داشته باشد.

زمانی افزود: اجماع و نگرش عمومی و بهره‌گیری از خرد جمعی، فرصت‌های خوبی را در طراحی ایده‌ها و پیشنهادات در برگزاری آئین سوگواری امام حسین(ع) فراهم می‌کند، ضمن اینکه باید از تجربیات مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر استفاده کنیم تا محیطی مناسب برای حضور مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تراکم مناسب به وجود بیاوریم.

وی بیان کرد: سالم‌سازی محیط مساجد و حسینیه‌ها مورد تاکید است، همچنین روند تولید و توزیع ماسک از طریق قرارگاه‌های مردمی و رساندن به دست سوگواران سید الشهداء(ع) در این ایام از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: هدفمندی نذورات سیدالشهدا(ع) در جهت اطعام نیازمندان قم یکی از رویکردهای مهم در ایام محرم و صفر است، ما تجربه حضور موکب‌ها و گروه‌های جهادی در حادثه زلزله کرمانشاه و سیل در سال گذشته و مقابله با کرونا و همراهی با کادر پزشکی و درمانی توسط بسیاری از آحاد مردم داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:در این شرایط سخت کرونایی، می‌توان با توزیع نذورات به دست نیازمندان، بخشی از مشکلات معیشتی آن‌ها را رفع کرد، همان‌طور که امسال در قرارگاه‌های مردمی چندین میلیارد تومان مشارکت‌های نقدی و غیر نقدی در حمایت از محرومین و اقشار آسیب‌پذیر داشته‌اند و همین رویه می‌تواند در کنار نذورات و پذیرایی از سوگواران و عزاداران حسینی اتفاق بیفتد، البته در این زمینه سامانه‌ای نیز طراحی‌شده است.

زمانی عنوان کرد: در سال جاری وضعیت بهداشتی مساجد و حسینیه‌ها به‌شدت کنترل می‌شود، همچنین محدودیت در حضور هیئت‌های مذهبی در حرم حضرت معصومه(س) و بقعه‌های متبرک داریم.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج جریان مقاومت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خودجوش امری مهم در تحقق آرمان‌های انقلاب است، این انقلاب اسلامی با پشتوانه مکتب سیدالشهدا(ع) در مقابل دشمن و طاغوت ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با توجه به منویات رهبری باید مراقب جریان تحریف بود ازاین‌رو در برنامه‌های خود این مسئله را یکی از اولویت‌های مهمی می‌دانیم، دشمن در تلاش است با فروپاشی خانواده و تهاجم فرهنگی به اهداف خود برسد اما باید با استفاده از مکتب سیدالشهدا(ع) مانع از جریان تحریف و تحقق اهداف دشمن شویم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-mnw.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما