کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند

خبرگزاری تسنیم , 13 مرداد 1399 ساعت 19:47

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: یکی از راهکارهای مهم این است که جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند تا بتوانیم توجه به بهداشت را فراگیر کنیم.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عزت زمانی امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی در پیک نخست حاکمیتی بود و بیشتر ترس مورد توجه قرار می‌گرفت و فرهنگ‌سازی در اولویت دیگری بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با بهره‌گیری از خرد جمعی، اقدامات رسانه‌ای در مقابله با کرونا، اجتماعی‌تر و گسترده تعریف شود.

وی تصریح کرد: ایده پردازی‌های رسانه باید در قالب فعالیت‌های اجتماعی باشد و از شکل تکراری و بسته خارج شود و وضعیت را شفاف‌تر اعلام کنیم تا جامعه در جریان دغدغه‌های فعلی در شیوع کرونا باشند.

زمانی عنوان کرد: باید در جهت کنترل ویروس از خود مردم کمک بخواهیم و ظرفیت‌های مردمی را مورد توجه قرار دهیم تا خودشان را درگیر بدانند و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای همچون کادر بهداشتی و درمانی و برخی از مسئولان در میدان عمل درگیر مقابله با کرونا هستند و از طرفی برخی مردم اعتنایی به وضعیت فعلی و هشدارها ندارند در این میان رسانه باید این دو طیف را به هم گره بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: باید بتوانیم مدل برطرف کردن مسئله را اجتماعی تعریف کنیم چرا که با مسئله‌ای حاد، اجتماعی و فراگیر روبه رو هستیم.

وی افزود: همچنین یکی از راهکارهای مهم این است که جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند تا بتوانیم توجه به بهداشت را فراگیر کنیم.

زمانی بیان کرد: در حال حاضر گویا مقاومتی نسبت به باورپذیری ویروس شکل‌گرفته است اگر رسانه‌ها با حال و هوای جدی‌تری نسبت به جامعه مسئولیت داشته باشند و تنها به هشدار بسنده نشود و فرهنگ‌سازی به‌ صورت بنیادین نهادینه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرحی را در ارتباط با نقش هیئتی‌ها در کنترل بیماری پیگیری کرده‌ایم که مدل گفت‌وگوی جمعی و حال و هوا را اجتماعی تعریف می‌کند و می‌تواند این طرح در مشارکت اصحاب رسانه نیز تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90607

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90607/جامعه-باید-مصادیق-منکر-بودن-بی-توجهی-انتقال-ویروس-دیگران-باور-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir