دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 90607
منبع : خبرگزاری تسنیم

جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: یکی از راهکارهای مهم این است که جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند تا بتوانیم توجه به بهداشت را فراگیر کنیم.
جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند
جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عزت زمانی امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی در پیک نخست حاکمیتی بود و بیشتر ترس مورد توجه قرار می‌گرفت و فرهنگ‌سازی در اولویت دیگری بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با بهره‌گیری از خرد جمعی، اقدامات رسانه‌ای در مقابله با کرونا، اجتماعی‌تر و گسترده تعریف شود.

وی تصریح کرد: ایده پردازی‌های رسانه باید در قالب فعالیت‌های اجتماعی باشد و از شکل تکراری و بسته خارج شود و وضعیت را شفاف‌تر اعلام کنیم تا جامعه در جریان دغدغه‌های فعلی در شیوع کرونا باشند.

زمانی عنوان کرد: باید در جهت کنترل ویروس از خود مردم کمک بخواهیم و ظرفیت‌های مردمی را مورد توجه قرار دهیم تا خودشان را درگیر بدانند و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای همچون کادر بهداشتی و درمانی و برخی از مسئولان در میدان عمل درگیر مقابله با کرونا هستند و از طرفی برخی مردم اعتنایی به وضعیت فعلی و هشدارها ندارند در این میان رسانه باید این دو طیف را به هم گره بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: باید بتوانیم مدل برطرف کردن مسئله را اجتماعی تعریف کنیم چرا که با مسئله‌ای حاد، اجتماعی و فراگیر روبه رو هستیم.

وی افزود: همچنین یکی از راهکارهای مهم این است که جامعه باید مصادیق منکر بودن بی‌توجهی و انتقال ویروس به دیگران را باور کند تا بتوانیم توجه به بهداشت را فراگیر کنیم.

زمانی بیان کرد: در حال حاضر گویا مقاومتی نسبت به باورپذیری ویروس شکل‌گرفته است اگر رسانه‌ها با حال و هوای جدی‌تری نسبت به جامعه مسئولیت داشته باشند و تنها به هشدار بسنده نشود و فرهنگ‌سازی به‌ صورت بنیادین نهادینه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرحی را در ارتباط با نقش هیئتی‌ها در کنترل بیماری پیگیری کرده‌ایم که مدل گفت‌وگوی جمعی و حال و هوا را اجتماعی تعریف می‌کند و می‌تواند این طرح در مشارکت اصحاب رسانه نیز تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz0b9.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما