کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

تصورات اشتباه مردم در مورد عدم ابتلا به کرونا باید شکسته شود

خبرگزاری تسنیم , 13 مرداد 1399 ساعت 19:05

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تابوها و تصورات اشتباه مردم در مورد عدم ابتلا به کرونا باید شکسته شود و این وظیفه مهمی بر عهده رسانه‌هاست.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع)استانداری اظهار داشت: تعداد بیماران در علوم پزشکی قم روندی رو به افزایش دارد و بسیاری از همکاران در بیمارستان‌های دیگر ازجمله شهید بهشتی و کامکار و فرقانی درگیر درمان شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم افزود: اگر این روند تا چند هفته آینده تداوم داشته باشد در خدمت‌رسانی نیز دچار مشکل می‌شویم.

محبی بیان کرد: حضور پررنگ مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها و فضای سبز و خیابان‌ها در این شرایط تأمل‌برانگیز است و از طرفی هیچ روشی برای اطلاع‌رسانی به جامعه باقی نمانده است، اما مردم موضوع کرونا را جدی نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخوردی با افراد که تخطی می‌کنند اتفاق نمی‌افتد و این سؤال بزرگی است که جامعه از ما مطالبه می‌کند و پاسخی برای آن نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: مشارکت و همراهی مسئولان امری ضروری است و اگرچه اطلاع‌رسانی شرط لازم است ما کافی به نظر نمی‌رسد.

وی گفت: در جهان سه شاخص برای رفتارهای بهداشتی اعم از آموزش و اطلاع‌رسانی و فاصله‌گذاری اجتماعی و مداخلات سیاسی تعریف‌شده است و ما در اینجا، سازوکاری برای جریمه نداریم، البته قانونی وجود دارد که می‌گوید افرادی که بدون ماسک وارد اداره‌ای شوند، خدمات دریافت نمی‌کنند، اما این قانون به‌تنهایی کافی نیست.

محبی افزود: در پیک اول با افزایش ترس مردم، بیماری افت کرد و با برطرف کردن بیماری در ابتدای سال، ترس نیز کمرنگ شد، در دنیا تئوری ترس دوامی و در رفتار تأثیر چندانی ندارد و توجه و دقت گاهی مقطعی است و ترس در جامعه فقط شش ماه دوام آورد.

وی اظهار داشت: در آموزش مدل‌های مختلفی داریم باید رسانه‌ها وارد شوند، برخی تابوها و تصورات اشتباه مردم در مورد عدم ابتلا به کرونا باید شکسته شود و این وظیفه مهمی بر عهده رسانه‌هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در قم فوتی در میان ارائه‌دهندگان خدمات درمانی در بیمارستان نداشتیم و این افتخار بزرگی است و باید برای استان‌های دیگر به‌عنوان الگو مطرح شود زیرا نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان و محیط آلوده می‌تواند از ابتلای افراد پیشگیری کند.

وی تأکید کرد: مردم گاهی اعتقادی به ماسک ندارند، خودکارآمدی امری اثرگذار است و در جهت ایجاد خودکارآمدی جامعه نیاز به تولید محتوا و معرفی الگو داریم و باید رسانه‌ها جدی‌تر پای‌کار باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90608

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90608/تصورات-اشتباه-مردم-مورد-عدم-ابتلا-کرونا-باید-شکسته-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir