دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 90612
منبع : خبرگزاری تسنیم

کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: هنوز وارد پیک دوم شیوع بیماری کرونا در قم نشده‌ایم، ولی با توجه به افزایش بیماران بستری، احتمال ورود به پیک دوم استان در زمینه بیماری کرونا وجود دارد.
کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است/ به‌زودی مواد اولیه تولید ماسک تأمین می‌شود
کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است/ به‌زودی مواد اولیه تولید ماسک تأمین می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن اروجی به همکاری همه دستگاه‌ها ازجمله ارگان‌های دولتی، نظامی، انتظامی، خصوصی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، شهرداری، دهیاری‌ها و حوزه صنعت پرداخت و اظهار داشت: هر هفته پیشنهادات از همه بخش‌ها جمع‌آوری‌شده و پس از تصویب در ستاد استان به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ارسال می‌شود که اگر ستاد ملی تصویب کند اجرایی می‌شود.

وی همکاری مردم را برای کنترل بیماری کرونا در صورت بروز پیک دوم شیوع این بیماری قابل‌توجه پیش‌بینی کرد و یادآور شد: هنوز وارد پیک دوم شیوع این بیماری نشده‌ایم و مردم همانند ابتدای شیوع این بیماری با دریافت اطلاعات کامل و صحیح همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تأکید کرد: مطالبات مردمی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل‌توجه بوده و نمونه این همکاری استفاده از ماسک در بین مردم در کوچه، خیابان و بازار است.

تسریع در صدور مجوزهای تولیدی ماسک در قم

وی از صدور مجوزهای لازم برای افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد و مطرح کرد: هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوز تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان انجام‌شده و مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

اروجی به مطالبات مردمی برای ادامه ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر اشاره و تصریح کرد: در ابتدا تمام خیابان‌ها و معابر ضدعفونی می‌شدند اما به‌مرور به مراکز پرتردد و پرخطر مانند بیمارستان‌ها، بهشت معصومه (س) و خیابان‌های بیمارستان‌ها محدود شد و امروز به‌صورت هوشمند و در مراکزی مانند خانه افراد مبتلا انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تعداد پروتکل‌های لازم‌الاجرا را 120 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: امروز 120 پروتکل بهداشتی شامل 90 دستورالعمل  عمومی و 28 دستورالعمل برای اقشار خاص در شهر اجرا می‌شود.

وی عملکرد ستاد ملی بسیج استان قم را در کشور قابل‌توجه و تقدیر خواند و ابراز کرد: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت واحد بحران اجرای طرح غربالگری و عملکرد پایگاه‌های سلامت در تحت نظر گرفتن افراد مشکوک به کرونا در دوران پیک بیماری و تحت پوشش قرار دادن افراد دارای بیماری زمینه‌ای و یا افراد با ریسک بالا تا امروز در بین تمام استان‌ها سرآمد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم به عملکرد نیروهای جهادی در بهشت معصومه (س) پرداخت و گفت: یکی از اقداماتی که در شهر قم انجام شد و سپس به  کل کشور تعمیم داده‌شده، انجام کلیه اعمال شرعی فوت‌شدگان توسط  کادر بهشت معصومه (س) و نیروهای جهادی، با رعایت همزمان پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

اروجی هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در استان‌ها را با ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور الزامی خواند و یادآور شد: این بیماری چون کل کشور را درگیر کرده در کشور فرماندهی واحد دارد، تمام مصوبات به‌صورت یکپارچه در کشور اجرا می‌شود.

موفقیت استان قم در مقابله با کرونا در کشور

وی به مدیریت داخل استان‌ها اشاره کرد و گفت: در استان قم با تقسیم‌بندی استاندار به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در 8 ناحیه و 52 منطقه با فرماندهی مشخص برنامه‌های ستاد ملی کرونا را اجرا کرده و تدوین درست وظایف همه ارگان‌ها توسط استاندار قم مدیریت بحران را به یک مدیریت تأثیرگذار و موفق تبدیل کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خواستار ادامه همکاری مردم و ارگان‌های دولتی و خصوصی در مبارزه با کرونا شد و خاطرنشان کرد: تا پایان این بیماری باید همه ارگان‌ها و مردم باهم همکاری لازم را داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مقدس را قابل‌توجه خواند و بر پیشتازی اماکن مقدس در این زمینه تأکید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت واحد انجام‌شده در قم به‌صورت یک نمونه موفق مدیریت بحران در استان قم دستاوردهای خوبی داشته است و ان شاء الله از تجربیات به‌دست‌آمده در تمام بحران‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi-nw.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما