کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۰۰۰ آمر به معروف در زمینه ترویج عفاف و حجاب در قم فعالیت می‌کنند‌

خبرگزاری تسنیم , 13 مرداد 1399 ساعت 23:01

جانشین دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: ۲۰۰۰ آمر به معروف در زمینه ترویج عفاف و حجاب در قم فعالیت می‌کنند‌.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی حسینی اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم و ضروری دین است و گروه‌های مختلف در قم مشغول فعالیت هستند و ستاد امربه‌معروف از این گروه‌های مردمی حمایت می‌کند.

وی افزود: گروه‌های حُنفا، چهارشنبه‌های زهرایی، مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر، جامعه ناصحین، قرارگاه ثارالله در زمینه های مختلف عفاف و حجاب و تذکر لسانی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و با اهدای شاخه گل به بانوان محجبه از آن‌ها تقدیر می‌کنند.

حسینی حمایت از گروه‌های مردمی فعال در زمینه عفاف و حجاب را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: ستاد امربه‌معروف از گروه‌های مردمی حمایت‌های مادی و معنوی و همچنین قضایی انجام می‌دهد و اگر مشکلی پیش بیاید ستاد از این گروه‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: نکته‌ای که در رأس کارها است موضوع مطالبه گری است، معاونتی در ستاد به نام معاونت اجتماعی و مطالبه گری تشکیل‌شده و یکی از شاخه‌های آن مطالبه گری درزمینه عفاف و حجاب است.

حسینی گفت: بر اساس مصوبه 427 شورای فرهنگی که سال گذشته مصوبه 820 تکمیل‌شده است، 28 دستگاه موظف هستند در راستای ترویج عفاف و حجاب فعالیت کنند و وظیفه اصلی ستاد مطالبه از این دستگاه‌ها است و این‌که برای ترویج و گسترش عفاف و حجاب چه اقدامی انجام دادند.

وی با اشاره به ترویج فریضه حجاب در دستگاه‌های استان گفت: در حال راستی آزمایی هستیم که گزارش‌هایی که آمده تا چه مقدار با مصوبه همخوانی داشته و در آینده دستگاه‌های فعال در زمینه عفاف و حجاب تشویق و به دستگاه‌های کم‌کار تذکر داده می‌شود.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: از ظرفیت رسانه باید بهترین استفاده شود؛ صداوسیما، خبرگزاری و سایت‌ها نقش موثری درزمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

حسینی ادامه داد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری درباره نگرانی نسبت به‌ظاهر شهر مقدس قم، قرارگاه 19 دی تشکیل شد و در این قرارگاه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر عضو است و موضوعات عفاف و حجاب پیگیری می‌شود که براین اساس گروه‌های تذکر لسانی در نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هر گروهی که در زمینه ترویج عفاف و حجاب مجوز بخواهد به وی مجوز می‌دهیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حمایت از گروه‌های مردمی درزمینه  امربه‌معروف و عفاف و حجاب است، 10 گروه مردمی در راستای ترویج عفاف و حجاب مشغول فعالیت هستند که برخی از گروه‌ها 300 نیرو دارند و بیش از 2 هزار نیرو در قالب گروه‌های مردمی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90614

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90614/۲۰۰۰-آمر-معروف-زمینه-ترویج-عفاف-حجاب-قم-فعالیت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir