دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : 90616
منبع : خبرگزاری تسنیم

افزایش قیمت زمین سبب شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی در جوار روستاهای قم شده است

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی در هم‌جواری روستاها به دلیل بالا بودن قیمت زمین در شرکت شهرک‌ها، عاملی برای افزایش بی‌رویه قیمت در نواحی صنعتی شده است.
افزایش قیمت زمین سبب شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی در جوار روستاهای قم شده است
افزایش قیمت زمین سبب شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی در جوار روستاهای قم شده است
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی در سالن کرامت استانداری، با اشاره به موضوع الحاق روستای مبارک‌آباد به شهر قنوات اظهار داشت: چند سال پیش شهر قنوات از الحاق چهار روستا به هم تشکیل و در آن فاصله زمانی، بین مبارک‌آباد و قنوات ساخت و سازی شکل نگرفته بود وعمدتا اراضی کشاورزی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به ساخت‌وسازهای انجام‌شده طی سالیان اخیر در این ناحیه گفت: اگر بخواهیم حریم برای مبارک‌آباد ایجاد کنیم قطعاً باید کمتر از چند سال آینده موضوع الحاق را جدی‌تر بگیریم چراکه با توجه به توسعه شهری این کار عملاً غیرقابل‌اجتناب است.

وی با بیان اینکه حریم شهر بین مبارک‌آباد و قنوات در این مدت بدون نظم و سیاق خاصی رشد کرده است، افزود: با الحاق این روستا به شهر قنوات، امکان توسعه شهر با توجه به وجود اراضی خالی بین این دو ناحیه فراهم و برنامه‌ریزی‌های مناسبی پیرامون کاربری اراضی آنجا انجام می‌شود.

بهشتی ادامه داد: در حال حاضر سرریز جمعیت به لبه محور روستای مبارک‌آباد و شهر قنوات است، بنابراین کاری که قرار است پنج سال دیگر انجام شود را بهتر است الآن انجام دهیم و این الحاق صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های شوراهای روستا و شهر پیرامون این مسئله متفاوت بوده و نباید با یک مصوبه تنش‌های اجتماعی را زیاد کنیم؛ بنابراین بهتر است شوراهای روستا و شهر موافقت خود را برای الحاق اعلام کنند، در غیر این صورت باید نیم‌نگاهی به مطالبات اجتماعی داشته باشیم.

وی در ادامه به افزایش قیمت زمین در شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره و تصریح کرد: این افزایش قیمت‌ها سبب شکل‌گیری یک سری کارگاه در هم‌جواری روستاها شده است.

بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: شکل‌گیری این کارگاه‌ها در هم‌جواری روستاها خود عاملی برای افزایش بی‌رویه قیمت در نواحی صنعتی شده است که باید فکری جدی برای این مسئله کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb00b9.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما