سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 90638
منبع : خبرگزاری فارس

شاد کردن دل مؤمن در غدیر مورد تاکید معصومین است

قم نيوز : سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است و نمی‌توان عدم تعیین جانشین را به پیامبر(ص) نسبت داد، گفت: 13 ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی علیه‌السلام داد و فرمود « سلّموا على علىّ بإمرة المؤمنین».
شاد کردن دل مؤمن در غدیر مورد تاکید معصومین است
شاد کردن دل مؤمن در غدیر مورد تاکید معصومین است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به روایت نبوی «علی مع الحق و الحق مع علی» اظهار کرد: از برترین اعمال دنیا صلوات فرستادن، آب دادن و داشتن محبت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان اینکه عبادت منحصر به نماز، روزه، دعا و ذکر نیست، افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند وقتی یک کلام حکیمانه و موعظه می‌شنویم و به آن عمل می‎کنیم از عبادت یک سال بالاتر است و ذکر فضائل اهل‌بیت(ع) آنقدر مهم است که پیامبر(ص) فرمودند که مجالس خود را با ذکر علی علیه‌السلام زینت دهید.

کارشناس مذهبی حرم کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند ولایت علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام ادامه ولایت خدا و محبت به ایشان عبادت خدا و تبعیت از ایشان واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را بر فطرت الهی خلق کرده و در وجود و ذات هر انسانی اعتقاد به خدا، پیامبر و امام وجود دارد، گفت: امروز ما در فضای مجازی که گروه تشکیل می‌دهیم اگر مدیر گروه بخواهد گروه را ترک کند اخطار می‌دهد که باید فرد دیگری را به عنوان مدیر معرفی کنید و اگر مدیر تعیین نکند گروه از بین می‌رود بنابراین تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است.

فرحزاد با اشاره به اینکه خداوند مناسبت‌های ولایی را در این ایام قرار داده است، افزود: نهم این ماه روزی است که درب تمام خانه‌ها بجز خانه امیرالمؤمنین(ع) به مسجد النبی بسته شد، دهم ذی‌الحجه نیز ابلاغ سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) در فتح مکه، و بیان حدیث ثقلین و حدیث منزلت انجام شد و ۱۳ ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی علیه‌السلام داد و فرمود « سلّموا على علىّ بإمرة المؤمنین».

وی با بیان اینکه لقب امیرالمؤمنین مخصوص حضرت علی علیه السلام است و به هیچ فرد دیگری نمی‌توان این لقب را داد، افزود: چهاردهم این ماه روز نزول آیه فدک است که خداوند فرمود « وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ» و پیامبر(ص) به امر خدا فدک را به حضرت زهرا سلام‌الله علیها بخشیدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پانزدهم ذی الحجه ولادت امام هادی علیه السلام است، گفت: ما دو یادگار مهم از امام هادی علیه‌السلام داریم که یکی زیارت غدیریه است که بیش از ۳۰ آیه قرآن در آن است و یادگار دیگر زیارت جامعه کبیره است که زیارت بسیار ارزشمندی است و مداومت بر آن مریض‌های زیادی را شفا داده است.

وی با بیان اینکه هجدهم این ماه عید غدیر است و پیامبر(ص) فرمودند که ما عیدی بزرگتر از غدیر نداریم، افزود: شاد کردن دل مؤمنین در این عید ثواب زیادی دارد و انسان هر طور که می‌تواند باید دیگران را شاد کند و عیدی در عید غدیر در برخی روایات صد هزار برابر و در برخی روایات میلیون برابر حسنه محاسبه می‌شود زیرا با این کار بذر محبت و معرفت امیرالمؤمنین(ع) را در دل مردم می‌کاریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcvd1.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما