سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : 90644
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیش‌بینی اختصاص فضاهای روباز شهری برای عزاداری محرم

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از پیش‌بینی آماده‌سازی برخی فضاهای باز شهری برای استقرار هیات‌های مذهبی در ایام محرم امسال خبر داد.
پیش‌بینی اختصاص فضاهای روباز شهری برای عزاداری محرم
پیش‌بینی اختصاص فضاهای روباز شهری برای عزاداری محرم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در جلسه هم‌اندیشی برگزاری مراسم محرم در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از اسفند سال گذشته که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده، شهرداری تلاش کرده مناسبت‌های مذهبی را در شهر پررنگ نگه دارد، اظهار داشت: در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان با اینکه مراسم جمعی وجود نداشت اما فضاسازی شهری را انجام دادیم تا نشاط در شهر حس شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: از طرفی در این دوران کارهای جدیدی هم انجام شد از جمله اینکه سیستم اذان‌گویی که در شهر وجود داشت را برای ایجاد سرور در ایام عید فعال کردیم.

سامع با اشاره به اینکه برای عید غدیرخم و ایام محرم نیز مناسب‌سازی فضای شهری صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: در این مسیر از سازه‌های تبلیغاتی شهر قم به خوبی بهره‌می‌بریم خوشبختانه اخیرا سازه‌های خوبی در اختیار سازمان فرهنگی گذاشتیم که می‌توانیم برای هیات‌های مذهبی استفاده شود.

وی همچنین از طراحی و اجرای یک سری المان‌های سرو و المان‌ها نوری و ستاره‌ای برای ایام عید غدیر و ماه محرم خبر داد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم، ضد عفونی مساجد و حسینیه‌ها برای آمادگی مراسم هم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

سامع با اشاره به اینکه باید منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا در این زمینه باشیم، افزود: اگر در برگزاری مراسم در فضای بسته و حسینه ها محدودیت وجود داشت، یک سری فضای شهری برای این کار پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بعضی از بوستان‌های ما سطح مناسبی برای فضاسازی هیاتی دارند اما برخی دیگر این امکان را ندارد که در پارکینگ‌های بزرگی که کنار بوستان وجود دارد این ظرفیت را ایجاد می‌کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به مسئله ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و گفت: اصل وجود ایستگاه‌های صلواتی خوب است اما پذیرایی ممکن است دچار چالش‌هایی باشد که هماهنگی این موضوع باید با نظر متولیان سلامت صورت بگیرد.

سامع اظهار داشت: این موضوع ممکن است که ایستگاه‌های صلواتی نذر خودشان را در قالب کمک مومنانه اقدام کرده و حضور خود را به فعالیت تبلیغی بدون توزیع نذری محدود کنند، اینها راهکارهایی است که ضمن اینکه واجبات انجام می‌شود مباحث بهداشتی هم اجرا خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0eqo.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما