چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 90651
منبع : خبرگزاری فارس

کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم از وقوع کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی
کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی
به گزارش قم نیوز علی موالی اظهار کرد: افزایش بیکاری باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوءاستفاده کرده و با انتشار آگهی‌های استخدام به سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده‌های مالی از جوانان جویای کار روی آورند.

وی تصریح کرد: ترفند مجرمان سایبری برای به دام انداختن افراد جویای کار بدین‌صورت است که با انتشار آگهی استخدام با درآمد بالا، بیمه و... این افراد جویای شغل را فریب داده و از آن ها سوء ‌استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: در گام اول از فرد رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می‌خواهند که در پی جمع‌آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا هدایت آنها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آنها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.

سرهنگ موالی با توجه به سابقه این‌گونه کلاهبرداری‌های از افراد جویای کار، گفت: بهتر است قبل از واریز هر‌گونه وجهی به حساب‌های اعلامی از سوی این افراد و یا واریز از طریق درگاه‌های جعلی بانکی در خصوص شرکتی که آن ها آگهی استخدام داده‌اند تحقیق کنید ببینید وجود خارجی دارد یا نه اگر دارد واقعا این شرکت آگهی کرده، یا تحت نام و برند آنها این تبلیغات دورغین انجام شده است.

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: تبلیغات، پیشنهادهای فریبنده وحقوق‌های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای متقاضیان کار بوده و صرفا درج یک شماره تلفن و آدرس‌های گمراه کننده می‌باشد‌، حتما به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی ملاقات کنند و از محل فعالیت وی مطلع شوند و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca6ino.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما