چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 90657
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت افزایش اشتغال خانگی مددجویان کمیته امداد

قم نيوز : استاندار قم گفت: افزایش اشتغال خانگی و تسهیلات جهت مددجویان کمیته امداد می تواند نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خانوار های تحت سرپرستی این نهاد داشته باشد.
ضرورت افزایش اشتغال خانگی مددجویان کمیته امداد
ضرورت افزایش اشتغال خانگی مددجویان کمیته امداد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در دیدار با بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اهمیت این نهاد در کمک به مددحویان و اقشار آسیب پذیر، اظهار کرد:  معضل حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی از جمله آسیب های مهم اجتماعی است که مسئولیت حمایتی کمیته امداد را افزایش می دهد.

استاندار قم با بیان وجود ظرفیت های معنوی، علما و مراجع گرانقدر در قم، افزود: این ظرفیت ها همدلی و انسجام عمومی، فضایی آرام برای خدمت به مردم فراهم کرده است.

سرمست حضور خیرین و نیکوکاران در استان  را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد:  احساس تکلیف و انگیزه این خیرین در کمک به نیازمندان بستر های حمایت از اقشار آسیب پذیر در قم را فراهم نموده است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح مواسات و همدلی، همه استان بسیج شدند، ادامه داد: مدیریت استان برنامه های متعددی برای تکریم نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و نیز  قدردانی از  گروه های خدمات رسان در طرح مواسات اجرا نموده است.

استاندار قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اثرات آن در جامعه، تصریح کرد:  مدت زمان زیاد درگیری قم با این بیماری شرایطی ایجاد کرد که در پی آن افزایش جمعیت اقشار آسیب پذیر و نیز فشار بر اصناف و واحد های اقتصادی بود که لزوم مساعدت به این افراد را دوچندان نمود.

وی  دیگر تبعات شیوع کرونا در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم مقصد زیارتی بسیاری از گردشگران است که در ایام بحران کرونا بسیاری از صنوف خدماتی و واحد های گردشگری دچار رکورد و فشار اقتصادی شدند و در نتییجه آن شاخص های رفاه کاهش پیدا کرد.

استاندار قم همچنین به اهمیت کمک به نیازمندان و توانمند سازی آنها اشاره کرد و بیان داشت: افزایش اشتغال خانگی و تسهیلات جهت مددجویان کمیته امداد می تواند نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خانوار های تحت سرپرستی این نهاد داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgu39y.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما