چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 90659
منبع : خبرگزاری مهر

استاندار قم: هیات های عزاداری در قم باید الگوی رعایت دستورات بهداشتی باشند

قم نيوز : استاندار قم گفت :قم همواره سرآمد عزاداری‌های اهل‌ بیت (ع) بوده و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئات نیز باید الگو باشد.
هیات های عزاداری در قم باید الگوی رعایت دستورات بهداشتی باشند
هیات های عزاداری در قم باید الگوی رعایت دستورات بهداشتی باشند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر سه شنبه در شورای هیئات مذهبی استان قم با ابراز تأسف از بازگشت قم به وضعیت قرمز کرونایی گفت: قم همواره به دلیل جایگاهی که در عرصه‌های ملی و بین المللی دارد مورد توجه بوده و ضروری است همانطور که همه گروه‌ها و اقشار در موج اول با همدلی ویروس را کنترل کردند در شرایط کنونی نیز با همان همت و دقت افتخارآفرینی کنند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه محرم و دغدغه همه مردم درباره نحوه برگزاری آئین‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) با وجود شرایط کرونایی گفت: سلامتی عزاداران حسینی اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا است و از آنجایی که مراسم سوگواری امام حسین (ع) با سایر مراسم‌ها متفاوت است و از برخی جهات قابل کنترل نیست مسئولان هیأت‌های عزاداری باید به شکل دقیق و مؤثری دستورالعمل‌های بهداشتی درباره مراسم عزاداری را بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

وی افزود: قم همواره سرآمد عزاداری‌های اهل‌البیت (ع) بوده و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئات نیز باید الگوی همه شیعیان باشند.

سرمست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: هیچ کس نباید به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بی اعتنایی کند در غیر این صورت دستگاه‌های انتظامی و قضائی به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی توزیع نذورات به شیوه گذشته ممنوع است و هیأت‌ها و مردم باید بر اساس همان شیوه نامه‌های ابلاغی نذورات را توزیع کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3qa3.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما