چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 90662
منبع : خبرگزاری تسنیم

بی توجهی 90 درصد ‌مردم ‌به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ‌

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
وضعیت قرمز کرونایی در قم پرخطر شد / بی توجهی ۹۰ درصد ‌مردم ‌به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ‌
وضعیت قرمز کرونایی در قم پرخطر شد / بی توجهی ۹۰ درصد ‌مردم ‌به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ‌
به گزارش قم ینوز محمد رضا قدیر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از روز گذشته استان قم وارد وضعیت قرمز و پرخطر شده است و شاهد رشد بیماران سرپایی و بستری و تعداد فوتی‌ها تا هستیم و اگر این روند تداوم داشته باشیم باید محدودیت‌هایی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هماهنگی دستگاهها و سازمان ها و نهادهای حوزه سلامت و افزایش همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری امری ضروری است.

وی تصریح کرد: امروز ما نیاز به آرامش و البته ترس آگاهانه در جامعه داریم، در موج اول بیماری در تعطیلات فروردین به سر می‌بردیم و با توجه به ترس مردم، کنترل خوبی اتفاق افتاد.

قدیر بیان کرد: وقتی به مرور این ترس از میان رفت، موج دوم بیماری به وجود آمد، مردم باید با آگاهی و وفاداری به پروتکل‌ها، ما را در کاهش ابتلاء به بیماری یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی آگاهی دارند، اما نسبت به آن بی‌توجه هستند و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد تا تاثیر پیشگیری از انتقال ویروس دوچندان شود، از طرفی الزام در استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان و پرسنل مورد توجه قرار بگیرد و هیچ فردی بدون ماسک وارد اداره نشود.

وی گفت: در سطح ادارات باید رعایت پروتکل‌ها به صورت صد درصدی باشد، از طرفی فضاهای پرخطر بسته شود و در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

قدیر افزود: تشدید نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌ها در پاساژها و نانوایی‌های قم امری ضروری است، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که نتوانیم بیماری را کنترل کنیم تعداد بیماران بستری به زودی به 1000 نفر در قم برسد.

وی تصریح کرد:مدیریت شهری و شورای شهر همراهی خوبی در فرهنگ سازی و استفاده از ماسک داشته‌اند و این امر باید فراگیر شود، همچنین با توجه به اهمیت توجه به ایجاد نشاط اجتماعی، ایجاد یک لاین دوچرخه در سطح شهر جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت از جمله پیشنهادات است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: متولیان توجه به تغییر وضعیت استان قم، این هفته برپایی نماز جمعه را تعطیل اعلام کردند و قرار شد سخنرانی خطبه‌ها از فضای مجازی پخش شود، چنین اقدامی نشان‌دهنده همراهی در پیشگیری از شیوع کروناست و جای تقدیر دارد.

وی گفت:حضور میدانی بازرسین در سطح شهر اهمیت زیادی در رعایت پروتکل‌ها دارد و بازرسین خودشان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها در جهت بازدید میدانی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccieqo.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما