کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی‌گرگانی: چراغ نهضت حسینی هیچ گاه نباید خاموش شود

خبرگزاری تسنیم , 15 مرداد 1399 ساعت 19:56

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامتی عزاداران باشد، گفت: می توان هم مراسم عزاداری برگزار کرد و همچنین موارد بهداشتی را رعایت کرد.


به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قران کریم اظهار داشت: خداوند عنایت خاصی به موضوع تبلیغ دارد.

وی با بیان اینکه باید در برابر هجمه های دشمن ایستادگی و مقاومت کرد، افزود: غیر از خداوند نباید از هیچ احدی ترس بترسیم، در تبلیغ دین مشکلات و سختی زیاد است و جایگاه بسیار بالایی دارد.

 مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در گذشته برای زیارت امام حسین(ع) دست خود را می دادند ولی زیارت را ترک نمی کردند که این موضوع برای ما یک درس مهم است که در مسیر امام حسین(ع) نباید در هیچ زمینه  ای کوتاهی کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رعایت سلامت جامعه باید همواره مورد تاکید باشد، عنوان کرد: می توان هم مراسم عزاداری برگزار کرد و همچنین موارد بهداشتی را رعایت کرد که مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع تاکید کردند.

چراغ نهضت حسینی هیچ گاه نباید خاموش شود

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه و اهمیت عزاداری سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: چراغ نهضت حسینی هیچ گاه نباید خاموش شود و باید همواره این مراسم عظیم مورد تاکید باشد.

وی ادامه داد: رسول خدا در برابر 120 هزار نفر جمعیت فرمودند "من کنت مولاه فهذا علی مولا"، ولی حق امیرالمومنین(ع)  را خوردند ودیگران را جلو انداختند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امام صادق(ع) بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) تاکید کردند، هیچ گاه نباید در این زمینه کوتاهی انجام شود چون اگر دشمن زمینه را خالی ببیند وارد می شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامتی عزاداران باشد، خاطرنشان کرد: اصل نذر در ماه محرم و صفر باید مورد توجه باشد و با توجه به شیوع کرونا کیفیت باید تغییر کند، در اطعام شرایط بهداشتی رعایت شود و درب منازل عزاداران حسینی توزیع شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90663

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90663/آیت-الله-علوی-گرگانی-چراغ-نهضت-حسینی-هیچ-گاه-نباید-خاموش-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir