کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در کارخانجات زیر نظر توسعه عمران شهرداری قم

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 16 مرداد 1399 ساعت 5:00

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از کاهش 50 درصدی مصرف برق در کارخانجات زیر نظر سازمان توسعه عمران شهرداری قم خبر داد و گفت: با تعطیلی بخشی از خط تولید معدن شهید مولوی و کارخانه آسفالت کاهش 50 درصدی مصرف برق را ثبت کرده‌ایم.


به گزارش قم نیوز سید ابوالفضل میریک امامی با اشاره به اهمیت حفظ منابع انرژی و استفاده بهینه از انرژی برق، اظهار داشت: امروز حفظ و مدیریت منابع انرژی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده و باید به آن به‌عنوان یکی از اولویت‌های مدیریتی نگاه کرد.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به نامه استاندار قم جهت کاهش مصرف برق در کارخانجات دولتی اشاره کرد و افزود: آغاز فصل گرما و شیوع ویروس کرونا کشور و به‌تبع آن شهر قم را در شرایطی قرار داده است که حفظ و مدیریت منابعی مانند برق و آب از اهمیت بیشتری نسبت به زمان‌های دیگر برخوردار است.

امامی از کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در دو مجموعه معدن شهید مولوی و کارخانه تولید آسفالت خبر داد و تأکید کرد: با کاهش مصرف انرژی برق در این دو مجموعه هیچ تغییری در برنامه‌های عمرانی سازمان ایجاد نشده است.

وی شیوع بیماری کرونا را در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مقطعی پروژه‌ها معدن شهید مولوی که در آن زمان با تمام ظرفیت فعال بود دپوی خوبی از مصالح انجام داده است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تعطیلی موقت یک خط تولیدی معدن شهید مولوی را اعلام کرد و گفت: تا پایان دوره گرما و با توجه به دپوی مصالح یک خط تولیدی معدن خوابیده تا بتوانیم به مجموعه شهری کمک کرده و برق شهر تأمین شود.

امامی تعطیلی دو بخش از مجموعه تولیدی کارخانه آسفالت را نیز اعلام و مطرح کرد: کارخانه تولید بتن و آسفالت نیز با کاهش تولید و تعطیلی بخشی از خط تولید توانسته‌اند صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در مصرف برق را ثبت کنند.

وی با تأکید دوباره بر حفظ منابع و مدیریت صحیح مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و محدودیت منابعی مانند آبی و برق صرفه‌جویی در مصرف برق یکی از اولویت‌های شهروندان و مدیران شهر بوده و باید نسبت به اصلاح الگوی مصرف اهتمام لازم را داشته باشیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 90675

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90675/کاهش-۵۰-درصدی-مصرف-برق-کارخانجات-زیر-نظر-توسعه-عمران-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir