کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از 25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان قمی موردسنجش قرار می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم , 16 مرداد 1399 ساعت 20:00

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا نیمه شهریورماه ادامه داشته و والدین باید نسبت به روند اجرای سریع‌تر این برنامه وارد عمل شوند.


به گزارش قم نیوز هاجر شعاعی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: از ابتدای طرح سنجش تاکنون تعداد 5 هزار و 72 نوآموز در 23 پایگاه استان مورد ارزیابی قرارگرفته و تعداد 17 هزار و 419 نوآموز نیز پس از ثبت‌نام در مدارس موردنظر خود اقدام به‌نوبت گیری نمودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس از نیمه شهریورماه از والدین نوآموزان خواهشمندیم به‌منظور رعایت زمان دوماهه اجرای طرح هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام و نوبت‌گیری به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با تأکید بر حضور تنها یک نفر از والدین در تاریخ مندرج در برگه نوبت‌گیری یادآور شد: با توجه به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جو حاکم بر کشور مراجعین محترم ملزم به استفاده از ماسک و دستکش بوده و افراد در معرض خطر نیز در پایگاه‌ها حاضر نشوند.

شعاعی بابیان روند اجرای طرح مذکور خاطرنشان کرد: برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به‌گونه‌ای است که با رعایت کامل مسائل بهداشتی در زمینه‌های مختلف شنوایی و بینایی‌سنجی، کنترل قد و وزن و هوش و استعداد تحصیلی آنان موردبررسی قرار می‌گیرند.

وی زمان احتمالی سنجش مراکز پیش‌دبستانی را در مهرماه اعلام کرد و افزود: کودکانی که در انجام مراحل سنجش به هر دلیلی نیاز به ارزیابی تخصصی و معاینات بالینی داشته باشند به مراکز و پایگاه‌های تخصصی تعیین‌شده ارجاع داده می‌شوند تا مورد ارزیابی دقیق‌تری قرا بگیرند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90688

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90688/بیش-25-هزار-نوآموز-بدو-ورود-دبستان-قمی-موردسنجش-قرار-می-گیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir