کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: پیگیری مدیران باید گره‌گشای بخش خصوصی در تولید و صادرات باشد

خبرگزاری تسنیم , 16 مرداد 1399 ساعت 18:40

استاندار قم گفت: پیگیری مدیران باید گره‌گشای گرفتاری‌های بخش خصوصی در تولید و صادرات باشد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: استفاده از اهرم‌های تشویقی در توسعه صادرات اهمیت زیادی داشته و باید این ظرفیت را برای سرمایه‌گذار فراهم کنیم تا در تولید و صادرات موفق باشد.

استاندار قم افزود: فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی و طیف‌های مختلف علمی و تجربی در فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌های با ارزشی هستند که با همراهی آن‌ها بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان از کمبود زیرساخت‌های لازم در تولید گلایه دارند، ابراز کرد: دراین‌باره بررسی دقیق مشکلات آب و برق و گاز شهرک‌های صنعتی قم ضروری است.

سرمست خاطرنشان کرد: پیگیری مدیران باید گره‌گشای گرفتاری‌های بخش خصوصی در تولید و صادرات باشد و در جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید بتوان این مشکلات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به بهترین نحو رفع کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه مدیران وظیفه داشته فرصت لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا در جریان دیدگاه‌ها و کمبودها قرار بگیرند، یادآور شد: در این جلسات برای رفع مشکلات بخش خصوصی باید نمایندگان مجلس، مسئولان قضائی و انجمن‌های صنفی حضورداشته باشند تا تصمیمات درستی اتخاذ شود و هر تصمیم منجر به تفاهم‌نامه‌ای شود.

استاندار قم عنوان کرد: گفتگوهای سازنده و راهبردی، می‌تواند در جهت برون‌رفت از مشکلات تولید و صادرات مؤثر باشد و جلسات به‌واسطه نگاه کارشناسی از خروجی لازم برخوردار شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های اقتصادی و رونق تولید نقش مهمی ایفاء می‌کنند، اما نباید در این مسیر اقتصادی، آن‌ها را تنها گذاشت.

سرمست اضافه کرد: تأمین سهم صنعت و حقابه‌های کشاورزی و شرب یکی از مطالبات مهم در قم است که بخشی از پیگیری‌ها از اختیار استان خارج است و باید در سطح ملی ارزیابی شود.

استاندار قم بیان کرد: باید مبنای محاسبات در شهرک محمودآباد در جهت تأمین زیرساخت‌ها از نظر ملی بررسی شود تا بتوان خدمات بهتری به این شهرک صنعتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اگر مدیران در جلسات به بخش خصوصی وعده‌ای می‌دهند و یا صورت‌جلسه‌ای را در پیگیری امری امضاء می‌کنند، باید به تعهدات خود پایبند باشند گفت: مشکلات صنعت و تولید باید در کمیته‌های ذیل کمیسیون‌ها به‌طور کارشناسی بحث و بررسی شود تا در این جلسات به نتیجه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90696

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90696/استاندار-قم-پیگیری-مدیران-باید-گره-گشای-بخش-خصوصی-تولید-صادرات-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir