يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 90736
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت موی‌تای کاران قم در گروه 8

قم نيوز : انجمن موی‌تای فدراسیون انجمن‌های ورزشی ایران نام تیم موی‌تای هیات قم را در آخرین گروه مناطق هشت‌گانه موی‌تای ایران قرار داد.
رقابت موی‌تای کاران قم در گروه 8
رقابت موی‌تای کاران قم در گروه 8
به گزارش قم نیوز موی‌تای یکی از رشته‌های رزمی و پرطرفدار در بین علاقمندان به ورزش در استان قم به شمار می‌رود که در حال حاضر زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی و در استان‌ها زیر مجموعه هیات انجمن‌های ورزشی است و در تقسیم‌بندی جدید انجمن کشوری این رشته در گروه هشتم قرار گرفته است.

این در حالی است که انجمن موی‌تای کشور با هدف توسعه و ارتقاء این رشته رزمی، فعالیت اجرایی و فنی موی‌تای در سطح ایران را به هشت منطقه تقسیم کرده است، اتفاقی که با در نظر گرفتن وضعیت جغرافیایی کشور و فاصله مکانی و زمانی استان‌ها رخ داده تا در زمینه تردد ورزشکاران، مربیان، داوران و همچنین عوامل اجرایی استان‌ها شرایط بهتری ایجاد شده و از نظر زمان و هزینه نیز صرفه‌جویی لازم صورت بگیرد.

همچنین انجمن موی‌تای ایران برای برگزاری لیگ‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی کرده و این مسابقات با حضور ورزشکاران، داوران و مربیان استان‌های مختلف در مناطق پیش‌بینی شده با هدف ارتقاء فضای آموزشی، استعدادیابی و شناخت نخبه‌های موی‌تای استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

تقویت زیرساخت‌ها و معرفی نخبه‌های آینده‌دار این رشته به تیم‌های ملی دیگر هدف این تقسیم‌بندی است و استان‌ها در شرایطی به گروه‌های هشت‌گانه تقسیم شده‌اند که تعامل و ارتباط‌های فنی و اجرایی آنها با استان‌های هم‌گروه نظیر تمرین مشترک، استاژهای فنی و دوره‌های آموزشی به منظور تقویت و بالا رفتن سطح کیفی و کمی این رشته صورت می‌گیرد.

در این تقسیم‌بندی، انجمن موی‌تای هیات انجمن‌های ورزشی استان قم با استان‌های تهران، مازندران و سمنان در گروه هشتم قرار گرفته است، در حالی که هیات انجمن‌های ورزشی استان قم از سال 1390 تشکیل شده و سومین دوره چهار ساله فعالیت خود را به صورت متوالی به ریاست سعید توکلی تجربه می‌کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepf8o.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما