کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه علمیه آزاد اندیش و نوآور است

خبرگزاری فارس , 21 مرداد 1399 ساعت 14:53

نماینده ولی فقیه در هند با بیان اینکه حوزه علمیه بسیار آزاد اندیش و نوآور است، گفت: تضارب آرا در حوزه‌های علمیه وجود دارد. همچنین وجود مراجع تقلید که برخاسته از حوزه هستند دارای اهمیت بسیار ویژه ای است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی مهدوی‌پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح خبرگزاری رسمی حوزه به زبان اردو اظهار کرد: حوزه مهمترین نهاد دینی ایران در میان همه پیروان اهل بیت (ع) است و قم با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع جایگاه ویژه ای در جهان دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم در برابر واتیکان از ارزش و جایگاه والاتری برخوردار است، تصریح کرد: در حالی که حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب به دستاوردهای خوب و نوآوری‌هایی دست یافتند اما واتیکان نتوانسته است خود را با حوادث و مسائل که در جهان رخ می‌دهد همراه کند.

نماینده ولی فقیه در هند بیان کرد: اندیشمندان بسیاری از حوزه‌های علمیه در ایران تربیت شدند که دنیا روی سخن آنان حساب ویژه‌ای باز می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم بسیار آزاد اندیش و نوآور است، تصریح کرد: تضارب آرا در حوزه‌های علمیه وجود دارد. همچنین وجود مراجع تقلید که برخاسته از حوزه هستند دارای اهمیت بسیار ویژه ای است.

مهدوی‌پور با تاکید براینکه حوزه‌های علمیه در علم آموزی و در تربیت سبک الگویی و قابل عرضه‌ای در جهان دارد، بیان کرد: لازم بود که در کنار حوزه‌های علمیه رسانه ای ایجاد شود که به صورت مستمر به اطلاع رسانی اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه سایت رسمی خبرگزاری حوزه به زبان اردو دارای میلیون‌ها مخاطب است، تصریح کرد: جوانان هندی با گویش اردو صحبت می‌کنند اما نمی توانند زبان اردو را بخوانند که در این راستا لازم است کلیپ‌های کوتاه و اثر بخش با زبان اردو در این سایت بارگذاری شود.

نماینده ولی فقیه در هند با بیان اینکه ضرورت دارد خبرگزاری حوزه با زبان اردو کمی پای خود را در اطلاع رسانی فراتر بگذارد، گفت: خبرگزاری حوزه باید فعالیت خود را در فضای فیس بوک و توئیتر با زبان اردو آغاز کند تا بتواند میان مخاطبان رسمیت بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به برخی انتظارات از خبرگزاری حوزه به زبان اردو، عنوان کرد: جدیدترین اندیشه‌های دینی باید در این رسانه گزارش شود.

مهدوی‌پور خاطرنشان کرد: مسائل و اختلافات بین هند و پاکستان نیز باید از خط قرمز‌های این رسانه باشد و در کنار این ممیزی‌ها باید از شعر و ادب که از علاقه‌های اردو زبانان است بهره برد و همچنین باید به این نکته توجه کرد که اهل سنت نیز از مخاطبان این رسانه به شمار می‌روند و مطالب اختلاف انگیز در این رسانه انعکاس نداشته باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90749

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90749/حوزه-علمیه-آزاد-اندیش-نوآور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir