کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم تاکید کرد:

اداره کل تبلیغات اسلامی، مرجع صدور مجوزها و ناظر بر عملکرد هیئات

خبرگزاری مهر , 22 مرداد 1399 ساعت 15:38

استاندار قم گفت:اداره کل تبلیغات اسلامی مسئولیت ایجابی نظارت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم از سوی هیئت‌های عزاداری را دارد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح چهارشنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه سیاست ستاد ملی مبارزه با کرونا و هم‌چنین ستاد استانی برای حفظ سلامت مردم سیاست معتدلانه است، گفت: ما به دنبال تعطیلی عزاداری، معیشت و کسب و کار مردم نیستیم اما حفظ این عوامل در شرایط کنونی یک امر پیچیده‌ای است.

استاندار قم افزود: امسال با شرایطی که استان قم دارد مراسم ماه محرم در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود باید برای محرم در قم تدابیر ویژه ای در ستاد ملی کرونا اتخاذ شود پروتکل‌های خاص ماه محرم تدوین شده و باید سهم استان قم هم در انعکاس نظرات و پروتکل‌ها در ستاد ملی در نظر گرفته شود.

کاهش زمان عزاداری و تعداد عزاداران

سرمست با اشاره به به تصمیمات اتخاد شده برای ماه محرم امسال گفت: در مراسم عزاداری امسال باید ساعت مراسم کوتاه‌تر و تعداد عزاداران هم کم باشد هم‌چنین رویکرد عزاداری در فضاهای روباز باشد چرا که فضاهای سرپوشیده خطر شیوع بیماری در آن بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه امسال شیوه توزیع نذورات هم تغییر می‌کند و شیوه‌های جدیدی جایگزین آن می‌شود، ادامه داد: هیچ موکب و یا هیئتی نمی‌تواند ایستگاه صلواتی برگزار کند و ماسک زدن هم از سوی عزاداران الزامی است و اداره کل تبلیغات اسلامی هم مسئول نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم از سوی هیئت‌های عزاداری را دارد.

سرمست افزود: باید برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری یک مراسم عزاداری متفاوت هیئت‌های مذهبی را اقناع کنیم این امر با همکاری رسانه ملی، مطبوعات و شورای اطلاع رسانی صورت می‌پذیرد و از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای پیشگیری از شبهات باید استفاده کرد.

به گفته وی، دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری حق ورود و عزاداری در اماکن مطهر مانند حرم ندارند و برای این امر از ظرفیت مدارس، و اماکن ورزشی و فضاهای مرتبط با شهرداری استفاده خواهد شد.

نباید کسب و کار مردم تعطیل شود

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت قرمز استان و شرایط صعودی آمار بیماران بستری گفت: اینکه گفته می‌شود باید برخی اصناف چند روزی محدود و یا تعطیل شوند این درست نیست نباید کسب و کار مردم و معیشت آن‌ها آسیب ببیند ولی آن دسته از رسته‌ها و اصنافی که شیوه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید طبق تصمیم حوزه سلامت و ستاد با آنها برخورد شود.

سرمست عنوان کرد: در زمینه ادارات هم باید با شیوه‌های تنبیهی، تشویقی و بازدارنده برخورد کرد باید نهایت نظارت و مراقبت از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد چرا که آن‌ها مسئول جان و سلامت کارکنان و ارباب رجوع هستند اگر اداره‌ای تخطی کرد باید آئین نامه انضباطی از سوی ستاد استانی تدوین و در حوزه اصناف و ادارات متخلف اجرایی شود.

گفتنی است؛ دراین جلسه با توجه به الزامی بودن زدن ماسک از سوی عزاداران حسینی استاندار در جریان توزیع و تأمین ماسک در استان قرار گرفت و قرار شد نیروهای بسیج و سپاه در کنار واحدهای تولیدی علاوه بر تولید ماسک ۳ لایه به سمت تولید ماسک‌های خانگی برای رفع نیاز استان هدایت شوند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 90778

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90778/اداره-کل-تبلیغات-اسلامی-مرجع-صدور-مجوزها-ناظر-عملکرد-هیئات

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir