پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : 90801
منبع : خبرگزاری فارس

رعایت نکات بهداشتی در روزبازارهای قم

قم نيوز : مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارهای شهری در قم خبر داد.
رعایت نکات بهداشتی در روزبازارهای قم
رعایت نکات بهداشتی در روزبازارهای قم
به گزارش قم نیوز احمدرضا شفیعی با اشاره به ساماندهی روزبازارها در سطح شهر قم، اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا ۱۳ بازار به‌صورت خودجوش مانند جمعه‌بازار، شنبه‌بازار و دیگر ایام هفته فعال بودند، اما با توجه به شرایط خاص کشور در کرونا بازارها در سه ماه نخست شیوع بیماری در قم به‌طور کامل تعطیل شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در راستای حمایت از اقشار ضعیف فعال در بازارهای هفتگی، جلسات متعددی برگزار و قرار شد در چهار مکان روز بازار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برپا شود، افزود: در هر بازاری ۹۰۰ نفر در طول هفته در گردش بودند که تصمیم گرفته شد به یک‌سوم این جمعیت تقلیل یابد و ۲۵۰ نفر با در اختیار داشتن دستکش و ماسک در بازار حضور یابند و محدودیت‌هایی نیز از نظر فروش مواد غذایی باز و کهنه‌فروشی اعمال شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به این ضوابط بیش از یک ماهی است که روز بازارها با تعداد محدودی از فروشندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده بسیاری از تخلفات شهری ارتباط مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد، ابراز کرد: نسبت به گذشته وضعیت بهتری در مدیریت شهر در مقابله با تخلفات داریم و بر روی چهار شاخص بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم یادآور شد: همراهی شهروندان در انجام مأموریت‌ها و حضور دستگاه قضائی و دادستانی و معاونین در حمایت از سیستم شهرداری در رعایت قوانین جای قدردانی دارد تا بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz6nw.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما