چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 90806
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

دسترسی عادلانه به فضاهای مناسب‌سازی شده شهری در قم

قم نيوز : سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه المان‌ها و فضاهای مناسب‌سازی شده شهری، گفت: هدف ما این است که هر شهروند با چند دقیقه پیاده‌روی به یکی از پروژه‌های ما دسترسی داشته باشد.
دسترسی عادلانه به فضاهای مناسب‌سازی شده شهری در قم
دسترسی عادلانه به فضاهای مناسب‌سازی شده شهری در قم
به گزارش قم نیوز سید محمد موسوی‌منش با اشاره به تنوع و گستردگی وظایف شهرداری‌ها، اظهار داشت: در شهرداری هم باید به زیرساخت‌های شهری دقت کرد هم به روح و نرم افزار شهر.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه توجه به جسم و کالبد شهر در قالب پروژه‌های عمرانی و… اتفاق می‌افتد، گفت: ایجاد المان‌ها، ساماندهی فضاهای شهری و تبلیغات محیطی از جمله مسائل مهم در بحث‌های نرم‌افزاری و توجه به روح شهر است.

موسوی‌منش با اشاره به اینکه بی‌توجهی به جسم و روح شهر هر دو اشتباه است، افزود: ما نمیتوانیم به استناد اینکه فعالیت زیربنایی انجام می‌دهیم از فعالیت‌های روبنایی غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل روبنایی در شهر بیش از ۱۰ سال نیست که مورد توجه کلانشهرهای کشور قرار گرفته، ادامه داد: در این سالها مدیریت شهری متوجه شد مردم نیاز به حضور در شهر و نشاط دارند و این هم یک مقدماتی دارد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: از طرفی وقتی منابع مالی محدودتر شد کلانشهرها رفتند به این سمت که با اقداماتی که هزینه کمتری دارد مردم را به زندگی شهری امیدوار کنند.

موسوی‌منش با اشاره به موانع حضور اجتماعی مردم در شهر، ادامه داد: وقتی عرصه اقتصادی تنگ می‌شود مردم نم‌یتوانند هزینه‌های حضور در شهر را بپردازند و به خانه‌ها پناه می‌برند که این رویکرد به مرور زمان موجب افسرده شدن جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: نگاه بلند مدت ما این است که شهروند را با حداقل مسیر پیاده روی و هزینه به یکی از پروژه‌های زیباسازی ما برسد و بتواند از فضای آماده شده استفاده کند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: مردم باید وارد فضای شهری شوند و یکی از سازمان‌هایی که باید این محرک‌ها را ایجاد کند ما هستیم چرا که حضور مردم در شهر نیاز به مبلمان شهری دارد.

موسوی‌منش خاطرنشان کرد: توجه ما در افق بلندمدت به سرزندگی شهری است و اصلی‌ترین ابزار هم حضور مردم در شهر است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcce4qo.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما