پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 90811
منبع : خبرگزاری تسنیم

پروژه‌های جهش تولید استان قم باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر اینکه پروژه‌های جهش تولید حتماً باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: حتماً باید هر دستگاهی پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا این پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح شوند.
پروژه‌های جهش تولید استان قم باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند
پروژه‌های جهش تولید استان قم باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، دلایل عدم استقبال آسیب دیدگان از کرونا در دریافت تسهیلات را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: باوجود تأکیدات صورت گرفته هنوز نتوانسته‌ایم به اهداف برنامه برسیم.

استاندار قم با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع گفت: استان قم جزو نخستین استان‌های درگیر با بیماری کرونا بوده و در این زمینه آسیب‌های فراوانی دیده است درنتیجه لازم است یک آسیب‌شناسی جدی در خصوص دلایل عدم استقبال دریافت تسهیلات انجام گیرد.

وی طول مدت درگیری، میزان و شدت آسیب‌پذیری استان قم از کرونا را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: باید در این رابطه تدبیر و چاره‌ای بیندیشیم و پیشنهاد جایگزین برای این موضوع بدهیم تا مقتضیات استان قم در آن پیشنهاد دیده شود.

سرمست با بیان اینکه این آسیب‌شناسی مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را برطرف نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری دستگاه مربوطه خود بوده و گزارش پیگیری خود را بدهند.

استاندار قم تأکید کرد: سهم استان قم 642 میلیارد تومان بوده اما میزان استقبال برای دریافت تسهیلات 73 میلیارد بوده که رقم بسیار ناچیزی است؛ درنتیجه باید بین شیوه پرداخت و میزان تسهیلات جذابیت‌هایی ایجاد شود، همچنین نمی‌توان پذیرفت که بانک فقط 17 میلیارد تسهیلات پرداخت کند و این موضوع باید به‌صورت جدی رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا است، اظهار کرد: اگر قرار است صرفاً با پرداخت وام و تسهیلات واحدهای ذی‌ربط را زنده نگه‌داریم خیلی جالب نبوده و باید برای پشتیبانی برای این واحدها باید نوآوری و خلاقیت داشت و ایده و فکر خود را دستگاه‌ها ارائه دهند.

سرمست با تأکید بر اینکه پروژه‌های جهش تولید حتماً باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: حتماً باید هر دستگاهی پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا این پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح شوند.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به‌صورت مستمر باید گزارشات پیشرفت پروژه‌ها را در ستاد اقتصاد مقاومتی بیاورند و مسائل و مشکلات را مطرح کنند تا در قالب برنامه‌های جهش تولید موانع را برطرف کنیم.

20 پروژه جهش تولید در استان قم تسهیلات دریافت می‌کنند

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه‌های جهش تولید استان را 27 پروژه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 پروژه مشمول دریافت تسهیلات و یارانه شدند.

محمود نوربخش فرصت ثبت‌نام افراد آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات را تا پایان مردادماه اعلام کرد و افزود: عدم استقبال رسته‌های شغلی برای دریافت تسهیلات باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بخشی از عدم استقبال را مربوط به مبلغ پرداخت‌ها و مشکلات بانکی دانست و تاکید کرد: در فرصت باقی‌مانده باید این موضوع بررسی و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

وی پروژه‌های جهش تولید استان را 27 پروژه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 پروژه مشمول دریافت تسهیلات و یارانه شدند و باید با تخصیص اعتبارات این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نوربخش از نهایی شدن قراردادهای عاملیت و معرفی آن‌ها به مرکز خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات موردنیاز پروژه‌ها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد تا یارانه و تسهیلات به این پروژه‌ها پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تأکید کرد: انتظار می‌رفت تا امروز این قرارداد عاملیت انجام می‌شد و می‌توانستیم این تسهیلات و یارانه را دریافت کنیم، در صورت ارسال این قرارداد به مرکز جزو استان‌هایی خواهیم بود که هر چه زودتر این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی در زمینه احداث دهکده اقتصاد سازندگی نیز ابراز کرد: تمهیدات و نوع رویکردی که در استان قم برای اجرای این پروژه گرفته‌ شده ممکن است با سایر استان‌ها متفاوت باشد، بعد از توجیه این رویکرد برای مسئولان ملی کم‌کم آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروژه را در قالب و رویکرد جدید به انجام برسانند.

نوربخش در پایان گفت: برای به سرانجام رساندن این پروژه، دو میلیارد تومان اعتبار از سطح ملی و یک میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی نیاز است، درمجموع با سه میلیارد تومان این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizva3.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما