کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیاری از دین‌گریزی‌ها ثمره تلقی‌های ناصواب و غلط است

خبرگزاری فارس , 24 مرداد 1399 ساعت 23:58

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عامل بسیاری از دین‌گریزی‌ها تلقی‌های ناصواب و غلط از دین است چون اطلاعات غلط به مخاطب ارائه‌شده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پنجشنبه شب در محفل سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی سخنانی اظهار کرد: یکی از اصول فهم صحیح دین و متن قرآن کریم و حوادث تاریخ اسلام، این است که کافران و مخالفان رسول خدا و دین را درست بشناسیم و عملکرد آن‌ها را موردبررسی قرار دهیم.

وی افزود: طبق روایت نقل‌شده از امام صادق علیه‌السلام قرآن فهمیده نمی‌شود مگر کافران به قرآن به درستی شناخته شوند.

پناهیان خاطرنشان کرد: درس‌آموزی و عبرت‌آموزی در جامعه امروزی در سایه شناخت دقیق مخالفان و دلایل دشمنی مخالفان رسول خدا به دست می‌آید چراکه اکثر برداشت‌های نسبت دلایل دشمنی مخالفان رسول خدا نادرست بوده و موجب شده است فهم از دین دچار خدشه شود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: عامل بسیاری از دین‌گریزی‌ها تلقی‌های ناصواب و ناصحیح از دین است چون اطلاعات غلط به مخاطب ارائه‌شده است.

وی افزود: رسول خدا در مذهبی‌ترین شهر جهان یعنی مکه مبعوث شدند و اهالی مکه مقام ابراهیم را پاس می‌داشتند اما بت هم می‌پرستیدند و درعین‌حال خانه خدا را نیز تقدیس کرده و به زیارت‌خانه خدا می‌رفتند و اهالی مکه اعتقادات شدیدی داشتند اما اعتقاداتی که ناقص و دچار انحراف بود.

پناهیان افزود: اهالی مکه شعور و اخلاق داشتند و درعین‌حال بدی‌های دوران جاهلیت را نیز در میان خود انجام می‌دادند به‌گونه‌ای که از یک‌طرف به خانواده حرمت می‌گذاشتند و در خصوص ازدواج حساسیت‌های خاص خود را داشتند و از یک‌طرف دختران خود را زنده‌به‌گور می کردند.

وی تأکید کرد: اگر فهم درست از مخالفان رسول خدا نداشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که دشمنان رسول خدا یک عده وحشی بودند اما این‌گونه نیست پس باید دقیق بررسی کنیم که مشکل اهالی مکه با رسول خدا چه چیزی بوده است؟.

پناهیان خاطرنشان کرد: اهالی مکه مشکل اعتقادی و اخلاقی نداشتند چراکه نبی خدا را حتی قبل از بعثت الگو و امین خود می‌دانستند و اهالی مکه به شیوخ و کهنسالان خود احترام گذاشته و اهل خانواده بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: رسول خدا اکثر داشته‌های عملی و عبادی اهالی مکه را تأیید و تقویت کردند اما همین مردم با نبی خدا مخالفت کردند.

وی اظهار کرد: مخالفت همین اهالی مکه و پیروان رسول خدا به جایی رسید که در کربلا خانواده و عزیزان رسول خدا را به شهادت رساندند.

پناهیان افزود: در مباهله رسول خدا با خانواده خود پروژه اسلام را پیاده کردند و با تمام هستی خود برای فداکاری به میدان آمدند چراکه نبی خدا تنها پیامبری است که از اهل‌بیت خود بیش‌ترین فدایی و قربانی را در راه دین خدا عطا نموده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90835

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90835/بسیاری-دین-گریزی-ها-ثمره-تلقی-های-ناصواب-غلط

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir