يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 90867
منبع : خبرگزاری فارس

تشکیل شورای مواسات و همدلی در دانشگاه علوم پزشکی قم

قم نيوز : شورای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به‌منظور برداشتن گام‌هایی برای رفع مشکلات نیازمندان، در آستانه ماه محرم به همت دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل شد.
تشکیل شورای مواسات و همدلی در دانشگاه علوم پزشکی قم
تشکیل شورای مواسات و همدلی در دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش قم نیوز نخستین نشست شورای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ظهر امروز در سالن شهید مطهری ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

ابوالفضل چهره‌نما رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم با بیان اینکه بر اساس ابلاغ سازمان بسیج مستضعفان رزمایش مواسات و همدلی همچنان با مشارکت مردم به ویژه بسیجیان ادامه دارد، اظهار کرد: در مرحله نخست این رزمایش 200 میلیون تومان کمک نقدی و 390 بسته غذایی به همت کانون‌های بسیج جامعه پزشکی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

همچنین، سمیرا حاجی صادقی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا، این معاونت فعالیت‌های مختلفی را در پشت جبهه مبارزه با کرونا دنبال کرده است، تصریح کرد: با محوریت کانون خیریه ریحانه‌النبی و بسیج دانشجویی تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در روزهای نخست آغاز و بخشی از نیاز استان قم و بعد از مدتی نیاز دیگر استان‌ها تامین شد.

وی اضافه کرد: در راستای فرمایشات رهبری رزمایش مواسات و همدلی به همت دانشجویان و بسیجیان همچنان در حال دنبال شدن است و اکنون نیز افراد ضعیف از نظر اقتصادی شناسایی شده و دانشجویان با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به دنبال اشتغال آن‌ها هستند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه جامعه سلامت استان بیش از 6 هزار نفر است، مطرح کرد: بخش قابل توجهی از این افراد نذوراتی دارند که اگر بتوانیم نذورات این افراد را احیا و ساماندهی کنیم اقدام قابل توجهی را انجام داده‌ایم.

داوودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان برای مرحله نخست رزمایش مواسات و همدلی توسط دانشگاه‌های استان قم با محوریت دانشگاه علوم پزشکی جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: در قالب دو مرحله بیش از دو هزار بست معیشتی میان نیازمندان در مناطق محروم قم به ویژه منطقه جمکران توزیع شده است.

وی ادامه داد: در ادامه رزمایش همدلی فعالیت‌های مختلفی از جمله تامین لوازم‌‎التحریر برای دانش‌آموزان، پرداخت اجاره مسکن، تامین تهیه جهیزیه برای دانشجویان نیازمند و توزیع بسته‌های معیشتی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaoeh.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما