يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 90870
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع کرونا

قم نيوز : مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سبب تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود.
لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع کرونا
لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع کرونا
به گزارش قم نیوز محمد نیک‌پور امروز با بیان اینکه سه رویکرد مهم برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد، اظهار کرد: شست‌وشوی دست، استفاده ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که لازمه کنترل بیماری در سطح اجتماع محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر بازگشایی اماکن مختلف سبب تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه عادی‌سازی شرایط به هیچ وجه مطرح نیست، گفت: مراقبت همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است. مردم خود متولی سلامت هستند و ابتدا باید فرد این اهمیت را درک کند و به دنبال آن ناظر بر کنترل پروتکل‌ها شود.

وی عنوان کرد: اکنون مردم ضمن استفاده دستکش، فاصله‌گذاری را رعایت می‌کنند ولی تعدادی افراد این بحث را نادیده می‌گیرند و یک سری خوشه‌های بیماری را رقم می‌زنند.

نیک‌پور ادامه داد: این بیماری پیر و جوان را با علامت و بدون علامت درگیر می‌کند ولی درصد و عوارض بیماری در افراد متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات بیماری‌ مزمن در افراد ایجاد شده و در ارگان‌های تنفسی اختلال به وجود می‌آید در حالی که اگر پروتکل‌ها رعایت شود بسیاری از این مسائل و مشکلات به وجود نمی‌آید.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم با اشاره به مکان‌های دارای تجمع گفت: مکان‌هایی که گردش جمعیتی زیادی شاهد هستیم باید مرتب ضدعفونی شود و تهویه مطلوب داشته باشد. تهویه سبب می‌شود تجمع ویروس کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و دستکش در جلوگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است. شست و شوی مرتب دست‌ها سبب جلوگیری از انتقال بیماری می‌شود.

نیک‌پور به اهمیت گندزدایی سطوح اشاره کرد و افزود: گندزدایی سطوح یک بحث جدی است که باید اتفاق افتد زیرا در تماس و ارتباط با دست و ذرات تنفسی افراد است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص و جداسازی به موقع بیماران گفت: اگر فردی دچار علامت است، باید سریع‌تر خودش را از گروه یا افراد پرخطر، باردار، بالای 60 سال، دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلب، کلیه و کبد جدا کند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: افراد باید یک سری دستورالعمل‌های دوره‌ای و دائم بهداشتی در نظر داشته باشند تا به بیماری‌های فرصت طلب دچار نشوند.

وی با بیان اینکه ماسک پارچه‌ای فاصله کمتری را ایمن می‌کند، گفت: ماسک می‌تواند ضریب خوبی برای جذب ویروس داشته باشد و ایمنی ایجاد کند بنابراین هر ماسک می‌تواند تأثیرات و فاصله ایمن ویژه خود را داشته باشد.

نیک‌پور یادآور شد: برگزاری مراسم ازدواج و عزاداری‌ها سبب شده که خوشه‌هایی از بیماری در این تجمعات کشف شود و صدمات جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید خودشان خودمراقبتی در مورد خود و جامعه داشته باشند، گفت: افراد به عنوان کسانی که مسؤول و تأثیرگذار در سلامت جامعه هستند، باید نظارت داشته باشند تا شرایط بهتری در زمینه کنترل بیماری فراهم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzj0n.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما